Смерть поїзда "Схід-Захід"

1 грудня 2011, 16:49

Українські залізничники планують скоротити маршрут поїзда, який єднає Україну і відкриває для багатьох нові враження від різноманітності нашої історії та культури.

"Укрзалізниця" розпочала масштабне реформування. Введення швидкісного руху в Україні давно мало відбутися, але лише футбольний чемпіонат ЄВРО-2012 став початком комплексних змін в українській залізниці.

За останній час "Укрзалізниця" скоротила 25% поїздів, понад півтори тисячі зупинок, а також ввела істотні зміни під час купівлі квитків. У більшості випадків, ці кроки є економічно виправданими. Не береться до уваги лише людський фактор.

В Україні збереглися маршрути, які єднають країну. Особисто для мене таким є поїзд "Луганськ-Львів". Я все своє свідоме життя прожив в Луганській області, з часом переїхав вчитися до Львова і залишився працювати. Про життя у галицькій столиці треба писати окрему статтю. Поїзд, який долає понад тисячу кілометрів, є швидше своєрідним містком між сходом і заходом України.

Однак, уже в травні-червні наступного року він може змінити шлях курсування. Зокрема, маршрут поїзда "Луганськ-Львів" скоротиться. Про це заявив 29 листопада начальник Луганської дирекції залізничних перевезень, депутат Луганської облради Віталій Крючков.

За його словами, пасажири поїзда "Луганськ-Львів" будуть доїжджати до Києва, а там пересідати на експрес, який має прибути з Південної Кореї, до Львова. Водночас, як зазначає луганський депутат, час поїздки між містами має зменшитися до 16-18 годин з урахуванням пересадки. Проте невідома вартість такої подорожі за новими правилами. Якщо порахувати сьогоднішні тарифи з пересадкою в українській столиці, то виходить, що доїхати до Львова з Луганська і навпаки обійдеться в 250 гривень у плацкартних вагонах. З новини експресами ціни можуть істотно зрости, хоча про вартість ще не повідомляли.

Зі Львова до Луганська і навпаки поїздом зараз треба витратити аж 28 годин, а це довго. При цьому, робити пересадку не потрібно, а повна вартість у системі "Є-квиток" складає 122 гривні в плацкартному вагоні і трохи більше 200 гривень у купейному (вагонів-люкс немає). По маршруту поїзд проїжджає важливі станції: Дебальцеве, Полтаву, Київ, Шепетівку, Здолбунів. Відтак, їхати поїздом, навіть з оглядом на тривалу подорож, вигідно.

При цьому, їхати з Луганська до Львова, окрім залізниці, досить складно і проблематично. Зокрема, повністю відсутнє авіа- і автобусне сполучення. Їхати власним автомобілем на львівську каву або на роботу в Луганськ зі Львова, як відомо, дуже дорого.

Особливо актуально це питання постає в тому плані, що влади Львова і Луганська нещодавно домовились активізувати співробітництво між містами. Насамперед йдеться про збільшення кількості туристів. Для Львова це дуже вигідно, адже щодо західної столиці України є певне упереджене ставлення мешканців східних регіонів. Тому промоція міста є вкрай необхідною. Крім того, карпатський регіон є привабливим у зимові свята.

Зокрема, за словами заступника міського голови Львова з гуманітарних питань Василя Косіва, упродовж 2011 року Львів відвідає близько мільйона туристів. "Трохи більше половини з них – це українці, які для нас дуже важливі. Цей напрямок ми зараз вважаємо пріоритетним. Ми маємо великий проект "Дні Львова в містах України". Наступного року плануємо відвідати усі найбільші міста України. Часто нам ставлять в приклад Краків, який приймає 8 мільйонів туристів щороку. І мало хто уточнює, що з цієї кількості 6 мільйонів – це поляки, а 2 мільйона – туристи з інших країн. Тому, якщо Львів ставить собі амбітні плани збільшення кількості туристів у два-три рази в наступні роки, то у будь-якому випадку ми орієнтуємося, що 2/3 гостей будуть з України. Ринок цей - дуже великий і цікавий", - сказав Василь Косів.

При цьому, Луганська область цікава для львів’ян як місце працевлаштування, ведення бізнесу і поїздок в Росію.

Я вирішив поцікавитися прибутковістю перевезень на даному маршруті. У прес-службі залізничного вокзалу Луганська мені сказали, що середня кількість пасажирів, котрі проїжджають весь маршрут складає приблизно 9,8% (це не враховуючи пасажирів, котрі сідають на інших станціях). На моє глибоке розчарування, цифра не є такою великою, але вона свідчить про взаємозв’язок між регіонами, який треба поглиблювати і розвивати.

Порахувати ж справжню вигоду від скорочення маршруту поїзда "Луганськ-Львів", мені здається, складно. Якщо вірити офіційній статистиці "Укрзалізниці", то пасажирські перевезення є збитковими. Однак, не враховується факт, скільки туристи, приїжджі або ті, хто прямують транзитом через Львів або Луганськ витрачають на перебування в цих містах і суми відрахування до місцевих бюджетів.

Дуже хотілося б, щоб "Укрзалізниця" залишила цей поїзд, адже новина про скорочення його курсування в моїх знайомих, батьків і друзів викликало невдоволення, тому що майбутні подорожі до міста левів буде дорожче і важче для людського організму з пересадками і можливими запізненнями.

Невідомо чи зможуть і захочуть везти школярів вчителя з пересадками і додатковими витратами на різдвяні свята до Львова? Чи захочуть студенти з мізерними стипендіями на екскурсії у віддалені один від одного регіони країни? Відповіді на питання мусить кожний знайти самостійно.