Які переваги та недоліки авто з повним приводом: розглядаємо на прикладі SUZUKI Vitara

16 вересня 2024, 10:30
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Який тип приводу кращий? Однозначної відповіді на це питання не існує. Все залежить від завдань, які ставить перед автомобілем його майбутній власник.

Чимало моделей машин пропонуються як з переднім, так і з повним приводом. Кожен з них має свої переваги і недоліки. Техно24 розгляне детальніше, чим же особливий кросовер з повним приводом. Зробимо це на прикладі новенької SUZUKI Vitara.

Читайте також Ціна vs якість: як обрати авто, яке прослужить максимально довго

Переваги повного приводу

Стабільність на дорозі. Повний привід дозволяє автомобілю краще утримуватися на дорозі в умовах дощу, снігу або ожеледиці. Це особливо важливо восени та взимку, коли погодні умови можуть бути непередбачуваними.

SUZUKI Vitara з повним приводом здатна автоматично розподіляти потужність на всі колеса, що знижує ризик пробуксовки та забезпечує стабільнішу їзду. Відповідно автомобіль з повним приводом більш безпечний.

Прохідність на бездоріжжі. Повний привід значно покращує прохідність автомобіля на нерівних, засніжених або розмоклих дорогах. Це може бути корисним під час поїздок на природу або в регіонах із поганими дорогами.

З погляду комфорту, безпеки та зручності повний привод має чималі переваги / Фото Auto24

SUZUKI Vitara з повним приводом дає змогу впевнено рухатися у складних дорожніх умовах. До того ж для власників повнопривідних авто є «опція паркування у сугробі» – повнопривідний Vitara може паркуватись у місцях, недоступних для інших авто.

Безпека. Завдяки кращому контролю та зчепленню з дорогою, авто з повним приводом забезпечує вищий рівень безпеки для водія і пасажирів. Особливо це актуально при різких маневрах або прискоренні на слизькій поверхні.

Водночас потрібно розуміти, що переваги повного приводу доступні лише при натисненій педалі акселератора. Тобто водій повинен бути морально готовий натиснути газ, а не гальма, якщо небезпечна ситуація на дорозі цього вимагатиме.

Також цікаво Обираємо перший автомобіль: чому компактний кросовер – хороше рішення для водіїв-новачків

На повнопривідній SUZUKI Vitara можна примусово ввімкнути обидві осі, а дуже рідкісна можливість в сучасних кросоверах / Фото Auto24

Недоліки повного приводу

Вища ціна автомобіля. Гібридна SUZUKI Vitara з переднім приводом коштує від 960 000 грн, а з повним – від 1 022 000 грн. Різниця складає від 62 000 грн ($1500).

При цьому варто розуміти, що у разі продажу на вторинному ринку автомобілі з повним приводом цінуються вище, тобто якусь частину з цих коштів вдасться повернути.

Більша витрата пального. Повнопривідні автомобілі зазвичай споживають більше пального порівняно з аналогами з переднім приводом через більшу вагу та складнішу трансмісію. Це може збільшити витрати на експлуатацію.

Наприклад, у SUZUKI Vitara витрата пального у комбінованому циклі для передньопривідної версії складає 5,7 – 5,9 літра на сто кілометрів пробігу, а для повнопривідної – 6,2 – 6,5 літра. Різниця невелика, але вона існує.

В повнопривідних SUZUKI Vitara спеціальний режим для долання снігу / Фото Auto24

Для приблизних підрахунків можна вважати, що різниця становить пів літра на сто кілометрів. Виходить, що за 20 тисяч кілометрів пробігу (рік середньостатистичної експлуатації) повнопривідний автомобіль витратить на 100 літрів більше пального.

Вища вартість обслуговування. Системи повного приводу технічно складніші, що призводить до вищих витрат на технічне обслуговування. У випадку з SUZUKI Vitara до великого планового ТО додається заміна оливи в редукторі. На загальному фоні збільшених витрат на повнопривідне авто це зовсім не суттєва сума.

Повнопривідні версії SUZUKI Vitara дозволяють з’їжджати з асфальтових доріг / Фото Авто24

Висновок Техно24

Якщо ви плануєте використовувати автомобіль з меншою кількістю обмежень і мати більше свободи та безпеки – повнопривідна SUZUKI Vitara буде чудовим вибором. Однак, якщо є бажання зекономити, а мати гарний кросовер усе одно хочеться, то передньопривідна Vitara є дуже привабливою пропозицією.