Тема тижня: обсяги продажу турів за кордон зросли на 10-20%

10 жовтня 2010, 21:04

Не просто відпочивати, а відпочивати з шиком. Цього року українські туристи придбали турів за кордон на 10-20% більше, ніж року минулого.

Та вітчизняні відпочивальники не лише стали більше даватися у мандри, кажуть в Асоціації лідерів турбізнесу, але й переорієнтувалися з дешевшої Туреччини на дорожчі країни Європи. Хоча турки все ж лідирують за прихильністю вітчизняних відпочивальників, Греція, Хорватія, Чорногорія та Іспанія теж встигли відірвати шмат українського туристичного пирога.

“Туристи нарешті почали більше їздити, ніж у 2009 році. За різними напрямками, кількість варіюється. По Греції більше зростання - на рівні 30%, по Іспанії - на рівні 50%, по еміратах - теж на рівні 50%”, - доповіла в.о. президента Асоціації лідерів турбізнесу Олена Шаповалова.

Греція цього року вабила туристів доволі невисокими, як для Європи, цінами. Іспанія ж купила відпочивальників продуманою візовою політикою, адже раніше Мадрид не міг похвалитися відкритістю.

“Іспанія в 2010 році переглянула своє бачення щодо оформлення віз. Консульство Іспанії на чолі з послом чітко інформували які вимоги повинні бути до клієнтів, які виїжджають в країни Шенгену, і якщо ці вимоги виконувалися, то ні однієї відмови не було”, - зазначив член президії Асоціації лідерів туристичного бізнесу Людмила Власенко.

Втім, поступатися європейцям лідерськими позиціями Туреччина зовсім не збирається. Зокрема, припинилися дискусії про можливість відмови турецьких готелів від формули “all inclusive”.

“Зараз не йдеться про скасування “all inclusive”, адже ми чудово розуміємо, що свого часу це був чи не основний чинник зростання у туристичній галузі. Нині ж до нас приїздять делегації з інших країн, особливо середземноморського басейну, аби вивчити наш досвід і зрозуміти, яким чином в Туреччині застосовують цю систему”, - зазначив аташе з питань культури та інформації Посольства Туреччини в Україні Берат Йилдиз.

Втім, традиційний відпочинок на середземноморських курортах українців вже не задовольняє, відзначають туроператори. Люди приглядаються до країн елітного відпочинку. Тепер наших співвітчизників ваблять Об’єднані Арабські Емірати. Більше того, якщо раніше туди було лише 3 рейси на тиждень, то з цієї осені польоти здійснюватимуть 7 разів. Україна для Арабських Еміратів, як з’ясовується, - один з найпріорітетніших ринків.

“Ми констатуємо, 22 тис. українських туристів зупинилися в дубайських готелях за І півріччя 2010 року. Зростання українських туристів і був найвищий показник, ми відзначаємо в 2008 році, коли у нас кількість туристів з України зросла на 71%”, - каже директор департаменту туризму представництва Дубаї в СНД Сергій Канаєв.

Зростає інтерес українців і до Домініканської Республіки, яка, до речі, як і Туреччина та Єгипет, пропонує систему “all inclusive”. Цьогоріч в Домінікані побували майже 2 тисячі українців. Сюди, кажуть фахівці, наші туристи їздять здебільшого у весільні подорожі.

“Весілля і романтичні подорожі - це так, дуже гарно, організовано, це може бути медовий місяць, може бути фальсифікація одруження”, - розповіла директор представництва Міністерства туризму Домінікани в Росії Галина Лисенко.

Втім, найголовніше для туроператорів цього року, навіть не куди надалі їздитимуть українці, а на яких умовах. Замислитись про це змусило банкрутство двох вітчизняних туроператорів, що створило проблеми для туристів. Відтак, гравці туристичного ринку сподіваються, що найближчим часом держава таки зможе законодавчо захистити своїх громадян.

По-перше, очікують запровадження єдиного для всіх туроператорів типового договору на надання туристичних послуг. У разі чого саме з таким документом турист зможе піти до суду. По-друге, буде страхування відповідальності туроператора перед туристом.

“Головне завдання держави - зробити так, щоб коли туркомпанія банкрут, не страждав турист. Що для цього потрібно зробити? Для цього потрібно ввести, як вважає Асоціація лідерів турбізнесу, страхування відповідальності туроператора”, - зазначила в.о. президента Асоціації лідерів турбізнесу Олена Шаповалова.

Тоді у разі будь-яких проблем у туроператора, усі його зобов’язання перед туристом виконає страхова компанія. Така практика діє в усьому світі, однак українські туристичні компанії про це лише мріють. Водночас проблеми не заважають думати і про нові заробітки. Літній туристичний сезон вже завершився, та на носі - зимовий. Очікування учасників ринку оптимістичні - мовляв, українці вже зараз почали приглядатися до можливих місць відпочинку взимку та купувати новорічні тури.