Тема тижня: З монополією на ринку рейтингових послуг покінчено
Відтепер статус уповноважених Держкомісією з цінних паперів та фондового ринку агентств мають ще 3 компанії. Раніше ж національні рейтинги в Україні надавало лише одне агентство.
Компанії з новим статусом навіть встигли підписати меморандум про дотримання етичних норм і стандартів роботи на ринку рейтингових послуг.
“Виявляти взаємну повагу один до одного, дотримуватися загальнолюдських норм моралі та етики ділової поведінки, і друге, не створювати перешкод у будь-яких формах і проявах, як особисто, так і за допомогою залучення третіх осіб у роботі один одного, і вести відкриту інформаційну політику”, - зауважив директор РА "Експерт-Рейтинг" Володимир Духненко.
“Конкуренція для нас - це в першу чергу, конкуренція не в ціновій площині, а конкуренція у сфері надання якісних послуг, скорочення термінів рейтингування при високій якості, надання додаткових інформаційних і консультаційних послуг”, - зазначив директор з розвитку НРА "Рюрік" Леонід Долинський.
Незважаючи на те, що ринок рейтингових послуг в Україні доволі молодий, і в Держкомісії з цінних паперів та фондового ринку немає достатньо досвіду щодо його регулювання, низку проблемних для ринку питань вже встигли вирішити.
Так, запровадили національну рейтингову шкалу та створили інститут уповноважених рейтингових агентств. Все це має активізувати діяльність в Україні рейтингових агентств. Наразі регулятор продовжує приймати заявки на присвоєння агентствам статусу вповноважених.
“Державна комісія не буде жорстко обмежувати кількість рейтингових агентств, але й не буде відкритих дверей, коли, не маючи досвіду, не маючи достатнього капіталу, агентство буде претендувати на отримання статусу уповноваженого”, - зазначив член ДКЦПФР Володимир Петренко.
Поступове посилення вимог ринку щодо прозорості діяльності компаній та підвищення стандартів розкриття інформації, обумовлює необхідність активізації роботи самих рейтингових агентств.
“До кінця цього року кількість нових клієнтів в портфелі кожного з наших рейтингових агентств збільшиться, а вже в наступному році ми очікуємо, що зможемо конкурувати з “Кредит-Рейтингом” не тільки по нових клієнтах. Ми вважаємо, що на 3-х у нас буде велика частка ринку, ніж в одного існуючого агентства”, - вважає директор РА "ІВІ-Рейтинг" Григорій Перерва.
Конкуренція на національному ринку рейтингових послуг призводить до зменшення їхньої вартості та скорочення термінів проведення рейтингування. За словами учасників ринку, з початку року вартість послуг вже скоротилася вдвічі-втричі, а строки оцінки компаній та надання їм рейтингу зменшилися з 2-х місяців до 2-х тижнів.