У ресторані Хаджіме клієнтів обслуговують роботи
Далекий Схід стає все більш сюрреалістичним.
Ось, до прикладу, японський ресторан Хаджіме в Таїланді - тут замість офіціантів працюють роботи. Власники закладу вирішили - годі платити ледацюгам гроші. Краще одразу викласти мільйон доларів та придбати чотирьох роботів, які працюють і швидше, і сумлінніше, і не вимагають перерв на відпочинок.
Радикальне рішення плюс величезні інвестиції - і в туристів та мешканців Бангкока з'явилась можливість отримати замовлену їжу з рук механічного офіціанта.
Вуттіфум Юранґкул (менеджер автоматизації, ресторан Хаджіме): “Напевно кожна дитина, байдуже - хлопчик чи дівчинка, мріє мати власного робота або таку силу, як у робота, бути суперлюдиною. Ми взяли це до уваги і тепер роботи приваблюють відвідувачів до нашого ресторану”.
Ресторан назвали на честь відомого японського самурая Саїто Хаджіме, який жив наприкінці XIX - на початку XX століття. Тому роботи-офіціанти вбрані у костюми славнозвісного воїна.
Сміливцям, які наважилися відвідати оригінальний заклад, потрібно розмістити своє замовлення на спеціальних сенсорних екранах. Достатньо просто обрати відповідну картинку в меню дисплея.
Буквально через кілька хвилин примчить автоматизований офіціант і подасть замовлення на підносі. Відвідувачам ресторану доводиться сидіти півколом - один напроти одного. Так роботам зручніше пересуватись. Складно уявити у такій обстановці романтичну вечерю при свічках. Зате для веселої компанії любителів екзотики та екстріму - це саме те, що треба.
Про походження механічних офіціантів власники не говорять, однак відомо, що це машини марки Motoman японського виробника Toyo Riki. Роботи цієї фірми вже навчились збирати фігурки з конструктора Lego, грати в блекджек, подавати каву та пекти млинці.
Щоправда, на кухні цього ресторану працюють люди. Тут, до речі, можна самостійно приготувати національну японську страву - тушковане м'ясо шабу-шабу.
Анават Єдхсадапорнпіньйо (працівник ресторану): “Роботи допомагають нам певною мірою. Але у нас велике меню, ми готуємо і подаємо багато різноманітних страв. Тому тут також потрібна робота людини, але загалом все чудово. Роботи добре працюють”.
У перерві між подаванням страв та прибиранням зі столів, роботи намагаються розважити відвідувачів ресторану танцями.
Суанґторн Меначаї (відвідувачка ресторану): “Роботи дуже мило танцюють. Я ніколи ще такого не бачила. Трохи дивно, але, думаю, я прийду сюди знову”.
Заради безпеки відвідувачів, офіціанти-самураї можуть пересуватися лише одним визначеним маршрутом. Але хто знає, може у мікросхемах цього милого механізму вже зріє план помсти людству за нещадну експлуатацію?