Українські дороги гарячково готують до Євро-2012
Вирішальна осінь для українських доріг футбольного чемпіонату. Для тих, які пройшли відбір на Євро-2012.
Львівські дороги готові на 50%
Першим західних вболівальників на власних авто зустрічатиме Львів. Та нині тут чекають грошей - державних. Слову міської влади і уряду повірили виконавці робіт і не зупинились - на півдорозі. Саме на 50 % готовність автошляхів міста до чемпіонату оцінюють у мерії.
"Порядку на 270 мільйонів підрядники робили дороги маючи свої власні обігові кошти", - каже голова Львова Андрій Садовий.
До кінця року на ремонт доріг до Євро-2012 Львів сподівається отримати більше 250 мільйонів гривень. Все з державного бюджету. Ще на 200 мільйонів розраховують наступного року.
"Ще дуже багато є в роботі доріг - це основні магістралі, які не ремонтувалися десятками років. І я думаю треба розуміти, що Львів це місто старовинне і, коли ми робимо реконструкцію, ми також йдемо в і інженерію, а це дуже часто колектори, які були прокладені ще більше сотні років тому назад ще за Австрії, тому міняються повністю всі комунікації", - стверджує міський голова Львова Андрій Садовий
Дороги Донецька готові на 70%
Помітних проблем з фінансуванням не було у Донецька - саме сюди ринуть фанати з Росії та - через усю Україну з Європи. У місті, яке прийматиме півфінал, готовність доріг оцінюють у 70 відсотків.
"Я, на жаль, давно не був в Львові і Харкові, тому я не можу порівнювати. З Києвом порівнюватися неможливо, тому що тут дуже серйозні фінансові ресурси Кабінету міністрів влиті. Нам потрібно шукати у себе резерви і вирішувати питання самостійно", - переконаний міський голова Донецька Олександр Лук'янченко.
Без допомоги держави - ремонту доріг зась і у Харкові. Донедавна з обіцяних 500 мільйонів на рахунках міста не було й копійки.
"Ми стараємося сплачувати те, що вони наробили", - сміється заступник директора департаменту будівництва Харківської міськради Ігор Жданюк.
До кінця жовтня Харків отримає 180 млн. грн. на дороги
Вже до кінця жовтня Харків отримає 180 мільйонів гривень. Принаймні уряд пообіцяв. Місцеві чиновники переконують - дороги у 4 містах, до яких нині прикута увага усієї Європи, можна було ремонтувати за кошти інвесторів, якби про це подумали раніше.
"Вважаючи величезний об’єм робіт, які потрібно було виконати, і дуже стислі строки по їх виконанню приватні інвестори чесно кажучи не були готові до таких швидких, дуже швидких темпів будівництва", - каже заступник директора департаменту будівництва Харківської міськради Ігор Жданюк.
Не знайшла інвесторів Україна і для будівництва вітчизняних магістралей. Натомість в "Укравтодора" є кредитори.
"Ці кредити - це пільговий так називається кредит, тому що його не завжди такий кредит можна отримати, а згідно з програмою європейського банку реконструкцію та розвитку і світового банку по ліквідації місць ДТП в світі, не тільки в Україні, ця програма працює і ми залучаємо ці кредити - вони дешеві, вони для нас вигідні", - каже голова Державної служби автомобільних доріг України Володимир Демішкан.
За кошти ЄБРР ремонтували дороги Київ-Чоп та Київ-Ковель
Фінансова допомога заходу дозволила практично завершити капітальний ремонт доріг Київ-Ковель та Київ-Чоп. Щоправда остання готова лише від кордону до Житомира. Неготовий нині під’їзд до Києва і зі сходу країни. Відрізок від до столиці схоже проблемним буде і наступного літа.
"Попереду чи найскладніша ділянка, що веде з Харкова до міста, яке прийматиме фінал Євро-2012. Капітальний ремонт дороги Полтава-Лубни поки лише у планах. Реальністю ж залишається понад 100 не надто приємних кілометрів", - каже журналіст Ярослав Кречко.
Віталій за кермом 15 років. Каже за цей час українські дороги, якщо і змінилися, то не на краще.
"Позалатують латки, а вони через тиждень такі ж самі, де-не-де кращі є. Рідко буває, що хороші дороги", - скаржиться водій Віталій.
"Якщо з порушенням - години 2, години 2 з половиною можна доїхати з Полтави до Києва. А якщо не порушуючи годин 6 - там якщо дотримуватися знаків", - зізнається водій Володимир.
Ремонт під'їзду до Києва починається біля Лубен
Дорога - розбита і вузька. Зараз рух ускладнюють і ремонти до Євро. Щоправда після Полтави роботи помітні лише біля Лубен. Тут розширюють об’їзду дорогу. З мостом обіцяють впоратись до кінця року. Дорогу на 4 полоси відкриють вже перед початком чемпіонату.
По трасі до Києва вітчизняних ремонтників змінюють турецькі. Геодезист Еркан в Україні з 2004-го - встиг капітально попрацювати біля Одеси та Львова. Нині з турецькими та українськими колегами працює над ремонтом поточним - оновлюють 2 кілометри кожного дня.
"Турецька людина як начальник, але українців беремо як помічників. Але якщо я говорю, може бути 1 турок і 3 українці, різниці немає. Може хтось думає - вони тяжку роботу роблять, а ми легшу - нема такого", - каже геодезист з Туреччини Еркан.
"Добре працюємо - добре ставляться. Годують такоє - можна працювати. Головне, щоб платили, а в кого працювати нема різниці", - переконаний ремонтник з Закарпаття Рудольф.
Траса Київ-Харків-Довжанський на капремонті з 45 по 90 км
Капітальний ремонт з 45-го по 90-й кілометри траси Київ-Харків-Довжанський - робота вже української компанії.
Якість покриття тут обіцяють не гірше турецької. Мовляв, і в Україні навчилися новітнім технологіям. Щоправда таких компаній у нас - на пальцях можна порахувати. Вартість одного кілометра такої дороги коливається від 15 до 25 мільйонів гривень. У Великобританії, до прикладу ціна у 5 разів вища. Різниця - у дорожчих будматеріалах та значно вищій оплаті праці
"За 20 років незалежності Україна фінансувалася на дороги всього 12-15 % від потреби. Є ж міжремонтні строки, котрі повинні дотримуватися, тоді дороги будуть в чудовому стані. а коли дороги по 40-50 років не ремонтувались і підтримувались тільки там залатуючи ями, щоб не було ДТП. Воно ж не може працювати вічно", - вважає голова Державної служби автомобільних доріг України Володимир Демішкан.
13 годин у дорозі із західного до східного кордону, обіцяють в Укравтодорі вже наступного літа. В уряді ж переконують - для цього потрібно збудувати "ТрансДніпровську" магістраль, а вона лише у планах. На папері залишається будівництво великої кільцевої дороги навколо Києва, будівництво якої анонсував прем’єр Микола Азаров.
"Якщо ми йдемо з боку Чопа. Київ-Чоп, так. Тут у нас залишилася одна проблемна ділянка Житомир-Київ, на якій слід повністю поміняти покриття, - це все до Євро буде зроблено - до Києва ми доїхали. Тут дивлячись, куди ми хочемо вийти до Росії. Якщо ми хочемо вийти через Дніпропетровськ, Донецьк на Ростов виходить нам потрібно побудувати "ТрансДніпровкую" магістраль, тобто зараз це годин за 20 реально", - переконує віце-прем'єр-міністр України Борис Колесніков.
На місцевих дорогах водії рахують загублені запчастини
Якість покриття не годинами в дорозі, а загубленими запчастинами. Так рахують водії на більшості українських доріг місцевого значення.
"Та яке ж 2012? Ну, центральні ці траси мабуть, що поробили. А дрібні ніхто не робить, чоловікі запчастини по дорогах збирають", - каже водій Василь.
Звісно ж, гостей футбольного форуму справжніми українськими дорогами возити не будуть. Та навіть у Києві на іноземних вболівальників нині чекає, за оцінкою місцевих чиновників, 75 % далеко не найкращих доріг.
Тим часом турецький будівельник Еркан вже планує своє повернення додому. Переконаний - після Євро -2012 роботи на українських автошляхах не буде. Грошей ніхто не дасть.