Українці почали надавати перевагу дешевшому одягу
Українці обирають дешеві речі. Купуючи одяг все більше громадян віддають перевагу так званому fast fashion - речам, які зазвичай коштують не більше 30 доларів.
Мода на дешеве прийшла з Європи. Приміром ощадливі британці часто купують нові речі по 5 фунтів, аби вдягти їх кілька разів, викинути і придбати щось нове. Підтверджує цю тенденцію в Україні і збільшення кількості доступних магазинів в торгівельних центрах - для тих, хто хоче купувати нове, але мусить економити.
"Люди готові купувати, вірніше у них збереглося бажання купувати нові речі, але при цьому вони витрачають набагато менші гроші на це. Саме тому якраз ці бренди такі популярні. Тому що вони можуть задовольнити потребу в нових речах за менші гроші", - каже фахівець з торгівельної нерухомості Наталія Кравець.
Бренди, орієнтовані на масового споживача, прийшли до України більше 5 років тому. Та особливої популярності вони набули в останні кризові роки. Відтак, у торгівельних центрах все частіше можна побачити магазинчики з доступними цінами замість дорогих брендових бутіків.
"Саме тому останнім часом багато девелоперів і власники торгових центрів переглядають склад орендарів і оптимізують їх, привертаючи бренди, які розраховані на масового покупця. Це бренди з середнім чеком від 25-30доларов. Чек від 50-70 доларів займає нішу середнього покупця", - каже фахівець з торгівельної нерухомості Наталія Кравець.
Не стосується це лише магазинів дорогого брендовгого одягу. Оскільки на їх клієнтів криза не вплинула аж так, щоб змусити економити на одязі. Директор одного з великих торгівельних центрів на Оболоні каже, що за останній рік ніхто з орендаторів від них не пішов. Запорука успіху - вдала стратегія маркетологів брендів та місце розташування самого центру.
"Турбота про те, як збільшити свої виторги, вона лежить безумовно на тих операторах, які орендують у нас площі. Але оскільки це в основному, практично все, великі мережеві оператори, великі гравці на цьому ринку, то ці гравці знають які кроки зробити щоб утримати свого покупця. Є маса причин чому щось не так йде в торгівлі, найголовніше - це місце розташування", - каже генеральний директор торгівельного центру на Оболоні Григорій Колодач.
До кінця 2010 року в Києві відкриється ще чотири торговельні центри, відтак купівельна спроможність українців потроху відновлюється після кризи, кажуть фахівці.