Українцям бракує знань про фінансову систему та права споживачів
Такі результати чергового дослідження USAID. За даними опитування, рівень охоплення населення фінпослугами залишається низьким - майже 40% людей навіть не мають банківського рахунку.
Крім того, більшість українців користуються лише простими послугами, зокрема, сплачують через банк комунальні платежі, користуються карткою, проводять платежі через термінали та міняють валюту. Та експерти нарікають - у найближчі роки слід очікувати зменшення використання фінпослуг, навіть порівняно з таким незначним рівнем, що є зараз.
“78% здійснюють оплату комунальних платежів через банк, але в майбутньому 13% не хоче вже це робити. Ми бачимо, що зараз пластикова картка - 61%, але через 2 роки тільки 49% кажуть, що та, ми будемо ними користуватися. Чи це незадоволення щодо якості, чи це незадоволення щодо ціни, чи це незадоволення щодо якихось інших факторів - це вже слід досліджувати глибше”, - сказав Олексій Куценко (проект USAID "Розвиток фінансового сектора").
Та, українці не поспішають боротися із неякісними та, наприклад, задорогими послугами. Адже, не знають своїх прав, зазначають експерти.
“Наше населення очікує, що у разі, коли виникає конфлікт, він не буде вирішений на користь користувача фінансових послуг. Наші з вами співвітчизники відчувають себе незахищеними перед махіною фінансового ринку”, - переконаний Олексій Куценко.
Дослідження виявило, що кожен четвертий споживач мав проблеми у взаємодії з фінансовою установою. Більшість з них, зазначають аналітики, мали проблему з банківським депозитом.