"Укрзалізниця" може не заощадити на покупці палива навіть через ProZorro

23 серпня 2016, 10:10
Читать новость на русском

ПАТ "Укрзалізниця" не зможе домогтися суттєвої економії коштів при закупівлі дизельного палива через електронні майданчики ProZorro і SmartTender без застосування формульного ціноутворення і зі збереженням фіксованих цін на нафтопродукти.

Про це йде в мова в статті бізнес-порталу UAprom "Формула нелюбові: чому УЗ і ProZorro не допоможе".

"Новий польський менеджмент вже як квартал управляє" Укрзалізницею "... Проте, ситуація із закупівлею дизпалива анітрохи не покращується. Звичайно, була спроба наблизитися до формульного ціноутворення, коли учасників попросили дати пропозицію в прив'язці до ринкових індикатива Platt's European MаrketScan. Але все завершилося на тих же торгах внесенням змін до тендерної документації, після чого "Центр забезпечення виробництва" повернувся до звичайної для нього практики закупівлі дизпалива за фіксованою ціною, яка, звичайно ж, значно вище формульної", – пишуть автори статті.

Як повідомляє видання, збереження нинішнього статусу-кво дозволило нафтотрейдерам в травні-серпні 2016 роки (вже при новому європейському менеджменті) отримати премію в середньому на рівні $ 83/т або на 15% до ринкової ціни. В результаті "зайві" витрати залізничної монополії за трохи більше ніж за 3 місяці цього року роздулися майже на 220 мільйонів гривень без ПДВ.

"Укрзалізниця" закуповує близько 300 тисяч тонн дизельного палива в рік, це 6% від національного споживання. Саме тому старі постачальники намагаються будь-яким способом утримати такого завидного клієнта навіть при переході з серпня на закупівлі на електронних майданчиках ProZorro і SmartTender під приводом підвищення прозорості та ефективності. У цих системах вже оголошені вісім торгів до жовтня 2016 року, але в тендерній документації знову немає прив'язки до формул", – йдеться в статті.

Перехід на ProZorro зі збереженням практики закупівлі за фіксованими цінами для такої формульної категорії як дизельне паливо нічого не змінить, адже практика ціноутворення на ринку нафтопродуктів орієнтована на формули. І такими темпами реформування УЗ до кінця року нова команда "наекономити" збитків для залізничного монополіста майже на мільярд гривень, що кардинально відрізняється від обіцянки нового глави УЗ Войцеха Балчуна заощадити 7 мільярдів гривень протягом першого року, пишуть автори статті.