На яку суму в Україні оштрафували водіїв за порушення габаритно-вагових норм на дорогах
Ситуація з перевезенням вантажів дорогами в Україні є доволі неоднозначною. Деякі водії нехтують правилами, від чого і руйнуються дороги.
З 12 травня інспектори Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) склали майже 900 актів про перевищення габаритно-вагових параметрів. А сума штрафів за цей період становить понад 190 тисяч євро. Такі дані озвучив прем’єр-міністр України Денис Шмигаль під час наради з Володимиром Зеленським, повідомляє Офіс Президента.
Водночас У Києві патрульний кинув недопалок водію назад в авто: відео
При цьому інспектори Укртрансбезпеки працюють цілодобово. Наразі їх 141 по всій країні. Та вже з 1 жовтня в планах збільшити на 200 осіб кількість інспекторів, які чергуватимуть на дорогах.
Крім того, на дорогах діють дев’ять комплексів вагового контролю. До 25 червня їх буде 19, а з 1 жовтня – 78.
Які є штрафи за перевищення габаритно-вагових параметрів
На сьогодні нормативними документами передбачено перевезення вантажів із загальною масою (разом з масою транспортного засобу) – не більше 40 тонн. Додатково дозволено контейнеровозам до 44 тонн, а для транспортних засобів, за встановленими Укравтодором та відповідними підрозділами МВС маршрутами – до 46 тонн.
Крім того, вагові параметри контролюються і по навантаженню на вісі – для навантаження на одиночну вісь – 11 тонн, на здвоєну – 16 тонн, на строєну – 22 тонни.
Штрафи за перевищення встановлених габаритно-вагових норм без відповідного дозволу:
- перевищення від 5% до 10% – штраф у розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8 500 гривень);
- перевищення від 10 % до 20 % - штраф у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17 000 гривень);
- перевищення понад 20 % - штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34 000 гривень).
З'являться автоматичні системи зважування в русі
Найбільше перевантажені дороги на в'їзді до портових міст. На Миколаївщині планують оновити майже 200 кілометрів доріг та встановити 4 системи зважування в русі.
Обладнають їх і на Одещині. Зокрема, на на Хаджибейському лимані, який капітально ремонтують. Схоже обладнання встановлять і на прогонових будовах мостів.
Все це, аби вони не падали під надмірною вагою, як це було на Дніпропетровщині, коли у Каховське водосховище впала секція переправи.
Ваговий контроль на дорогах України: дивіться відео
Аваков хоче забрати собі повноваження Укртрансбезпеки
Очільник МВС Арсен Аваков запропонував передати патрульній поліції функцію контролю дотримання безпеки на дорогах, серед іншого – габаритно-вагового контролю. За його словами, через низькі зарплати інспекторів Укртрансбезпеки існують високі корупційні ризики. Серед іншого – через законодавчі обмеження працівники Укртрансбезпеки не можуть самостійно контролювати дотримання габаритно-вагових обмежень та ефективно діють лише у співпраці з поліцією.
Президент України Володимир Зеленський дав завдання Міністерству внутрішніх справ забезпечити можливість виконання Нацполіцією функції Укртрансбезпеки щодо контролю габаритно-вагових обмежень. Також Глава держави запропонував долучитися до протидії перевантаженості доріг і Службі безпеки України.