Компанії-фенікси: історії 3 компаній, що після занепаду знову вийшли на ринок

23 серпня 2023, 10:00
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Злетіти на вершину – мрія усіх компаній, але це далеко не кінець подорожі. Часто після шаленого розвитку настає період стагнації, а то й падіння, і пережити його вдається далеко не всім.

Розглядаючи яскраву вивіску успіху, можна оминути увагою те, що виділяє видатні компанії з-поміж інших: історію боротьби, правильні рішення, вміння адаптуватися та здатність не опускати руки навіть тоді, коли від краху відділяють буквально міліметри. 24 Канал за підтримки Škoda розповідає про відомі компанії, яким вдалося уникнути забуття та повернутися на вершини після того, як усі пророкували їм падіння.

Читайте також Завжди актуальні: бізнеси, які будуть рентабельні за будь-яких умов

Ренесанс Disney

Студія Disney зуміла створити магічний світ, якому чи не кожен з нас може подякувати за щасливі спогади дитинства. "Король Лев", "Білосніжка" та інші творіння неймовірно талановитої команди швидко стали культовими та захопили телеекрани по всьому світу. 

Але, як це часто трапляється, компанія стала заручником власного успіху. Наступні мультфільми були значно слабшими, через що розпочалися внутрішні чвари. Здавалося, ще зовсім трішки – і Disney стане просто черговою цікавою сторінкою історії. 


Студія Disney створила особливий світ для мільйонів дітей / Фото Unsplash

На щастя, допомогло "вливання свіжої крові". Нове покоління оповідачів та мультиплікаторів буквально дихало творчістю та не збиралося зважати на негативні прогнози. "Русалонька" стала іскрою, яка запалила колишній вогонь компанії, а "Красуня і чудовисько" та "Алладін" знову повернули студію Disney на вершини світової слави. 

У компанії назавжди засвоїли урок та більше ніколи не спочивали на лаврах. Це дало свої плоди – над урвищем забуття Disney більше ніколи не опинявся. 

LEGO: збудувати майбутнє заново 

Конструкторам LEGO ніколи не бракувало популярності. Завдяки команді розробників продукту та вдалій грі на маркетинговому полі компанія швидко зростала, а конструктори змітали з полиць магазинів, як гарячі пиріжки. 

Компанія активно будувала грандіозні плани на майбутнє, поки в один прекрасний день все не пішло шкереберть. Поява відеоігор буквально "приліпила" дітей до телевізорів, і ніякі інновації не могли повернути їх інтерес до конструкторів. 


Улюблений конструктор дітей / Фото Unsplash 

Інженери швидко зрозуміли, що потрібно підкорювати хвилю інновацій, інакше вона просто змиє компанію з ринку. Тоді у світ вийшли фільми та відеоігри, а особливо гарний відгук отримав The LEGO Movie. Розробникам також вдалося поєднати цифровий та фізичний світ, надавши дітям змогу будувати традиційні конструктори через геймплей.

Історія LEGO – це яскравий приклад того, що продукт може застаріти лише в тому випадку, якщо не стане частиною динамічного світу, а стоятиме осторонь змін. 

Apple: повернення засновника як новий подих 

"Звільнення з Apple було найкращим, що будь-коли могло зі мною трапитися", – розповідав Джобс у знаменитій промові перед студентами Стенфорда. Але це він усвідомив з часом. А у 1985 році рада директорів стала на бік менеджера, якого найняв сам Стів, та викинула засновника Apple з його ж власної компанії. Ще й лише через рік після того, як на ринок вийшов Macintosh! 


Досвід користувача був для Джобса найбільшим пріоритетом / Фото Unpslash

Якийсь час компанії вдавалося пливти за течією, однак чимдалі перспективи гіганта ставали все більш плачевними. Жоден з управлінців не дихав інноваціями так, як Джобс, ніхто не вмів надихати так, як він. В Apple розуміли: або вони повернуть засновника, або зовсім скоро усім доведеться шукати нову роботу, ще й пояснювати на співбесідах причини провалу їхньої попередньої компанії. 

Джобса вдалося повернути завдяки придбанню його нового дітища – Next. Стів повернувся справжньою зіркою, і зовсім незабаром Apple почав свій шлях до звання першої компанії в історії, якій вдалося досягнути капіталізації у трильйон доларів. 

Долати труднощі легше у надійному та комфортному авто 

Дорога на роботу повинна також бути комфортною, аби навіть затори не змогли зіпсувати настрій. З новою Škoda Octavia шлях до вершин буде впевненим та динамічним. Дизайн автомобіля нового покоління завдяки більшому кузову нагадує елегантне купе, а динамічна форма та продумані деталі свідчать про еталонну якість.

Власники Škoda Octavia знають, що таке комфорт, тому жодна поїздка не перетвориться на випробування. Два 10-дюймові дисплеї, один з яких проєктує інформацію на лобове скло, мінімалістичні лінії, атмосферна підсвітка, ергономічні сидіння та безліч додаткових "плюшок" роблять салон автомобіля не просто ефективним, а й витонченим та елегантним.


Škoda Octavia нового покоління / Фото Škoda

Речі для будь-якої активності впродовж тижня та навіть сімейних поїздок на вікенд легко помістяться у просторий багажник місткістю до 600 літрів, при чому про жодну втрату комфорту для пасажирів тут не йдеться. Турбуватися про безпеку також не потрібно – 9 подушок та безліч систем допомоги водію перетворили Škoda Octavia на максимально безпечний автомобіль.

Ефективний розхід бензину, максимальний комфорт, перевірений виробник, міжнародні нагороди та найкращі умови за вигідною ціною – ось, що робить Škoda Octavia чудовим вибором для всіх, хто цінує якість, зручність та надійність.