Емоційний брендинг: як бізнесу зміцнити зв'язок з клієнтами
Довіра клієнтів та синхронізація з цінностями так само важливі для компанії, як і якість товарів чи послуг. Тому в комунікаціях бренди повинні звертатися до емоційного стану, ідеалів і прагнень аудиторії.
Емоційний брендинг – потужний інструмент, який не просто допомагає компаніям збільшувати продажі товарів, послуг, а й формує сильні зв’язки з клієнтами, пише Brander.
Дивіться також Втома від сучасних викликів: як брендам залишатися співчутливими, але ефективними
Бізнес 24 спільно зі Škoda розповідає, як емоційний брендинг підвищує довіру клієнтів та як застосувати це на практиці.
Що таке емоційний брендинг і як він працює?
Емоційний брендинг – це стратегія брендування, спрямована на створення та підтримку глибокого емоційного зв’язку між брендом та його аудиторією.
Основна ідея в тому, що успішний бізнес не просто надає продукти чи послуги, а й викликає певні почуття, емоції та асоціації в споживачів. Зокрема, виокремлюють кілька показників.
- Клієнти ухвалюють рішення, відштовхуючись від почуттів та емоцій. А емоційний брендинг дає змогу компанії працювати із цими аспектами та впливати на вибір потенційного покупця.
- Посилення залученості та взаємодії. Це сприяє поглибленій взаємодії з клієнтами, що допомагає їх краще розуміти, а вони виявлятимуть більший інтерес і залученість.
- Формування позитивних асоціацій. Емоційний брендинг допомагає формувати позитивні асоціації з брендом і його продуктами. Це важливий, якщо не ключовий, чинник під час ухвалення рішення про покупку.
- Унікальність і оригінальність. Завдяки використанню стратегії емоційного брендингу, компанія може проявити свої сильні сторони й розкритися з іншого боку для своїх клієнтів. Це збільшує не тільки рівень лояльності, а і впізнаваність бренду, що позитивно впливає на продажі та репутацію.
Емоції допомагають втримати клієнта / фото Pexels
5 стратегій для зміцнення зв’язку з клієнтами
Клієнти стають амбасадорами бренду тільки тоді, коли відчувають з ним емоційний зв'язок. Побудувати, або зміцнити його, допоможуть 5 стратегій брендингу:
1. Виберіть особистість бренду
Нам простіше відчути емпатію до інших людей, ніж до знеособленої компанії. Один з класичних варіантів опису особистості бренду – модель маркетологині та професорки Дженніфер Аакер, яка складається з п'яти наборів рис.
- Захоплення
Сміливі, творчі та енергійні бренди. Їхні представники відвідують всі масштабні заходи та гуртують навколо себе.
- Щирість
Сентиментальні, турботливі та відповідальні бренди. Вони акцентують на тому, що дотримуються етичних правил, віданні спільноті та орієнтовані на виконання соціальної місії.
- Міцність
Принципові та прямолінійні бренди. У маркетингових кампаніях роблять ставку на створення відчуття сили, підкреслюють власний досвід і використовують мінімум візуальних деталей.
- Вишуканість
Елітарні та претензійні бренди. У комунікаціях підкреслюють, що їхні продукти існують поза часом і допомагають підвищувати статус у соціумі.
- Компетентність
Надійні, прогресивні та безпечні бренди. У маркетингових кампаніях акцентують на інноваціях, технічних особливостях та ефективності своїх продуктів.
Емоційний зв'язок бренду з клієнтом необхідно постійно зміцнювати / фото Pexels
2. Підкреслюйте особливість кожного клієнта
Люди хочуть ставати кращими версіями себе, а ваш бренд має в цьому допомагати. Комунікація повинна надихати клієнтів і давати зрозуміти: з вами кожен зможе досягнути більшого.
3. Пропонуйте персоналізований wow-досвід
За даними McKinsey, 71% споживачів очікують від брендів персоналізованої взаємодії. І 76% розчаровуються, якщо її немає. Тому важливо детально досліджувати актуальні потреби конкретного споживача та вчитися прогнозувати його майбутні запити.
4. Гуртуйте людей в ком’юніті
Створення спільноти навколо бренду – "велика ідея" в маркетингу 2020-х. Так компанії можуть підвищувати впізнаваність і позитивний імідж бренду, глибше вивчати потреби наявних клієнтів та органічно залучати нових. А також заохочувати аудиторію створювати контент про продукти, що стимулюватиме продажі.
5. Не стійте осторонь соціальних проблем
Соціальна відповідальність уже є не додатковою опцією для бізнесу, а його повноцінною частиною. Коли клієнти знають, що компанія, у якої вони купують товари чи послуги, розв'язує соціальні проблеми, вони відчувають свою залученість до важливих змін.
Для повного залучення клієнта та посилення зв'язку варто комбінувати стратегії / фото Pexels
Škoda Octavia для створення глибокого емоційного зв’язку
Довіра людини до авто, так само як і довіра клієнта до бренду, формується завдяки багатьом чинникам. Функціонал Škoda Octavia формує цей емоційний зв’язок:
- надзвичайний комфорт – сидіння з можливістю масажу або вентиляції, сучасна аудіосистема, а також багато "продуманих" дрібниць для зручності;
- емоційний дизайн – Octavia має витончені лінії, кристалоподібні світлодіодні фари та задні ліхтарі, а також обрис кузова, який надає авто динамічності та сучасного вигляду;
- сучасні технології – Octavia оснащена новітніми системами, такими як асистентами водіння, LED-освітленням, а також технологіями, які підтримують комфорт та безпеку.
Škoda Octavia – це втілення успіху. Škoda Octavia отримала найвищий рейтинг п'ять зірок за безпеку в краш-тестах Euro NCAP 2025.