Укр Рус
3 грудня, 17:00
5

Емоційний брендинг: як бізнесу зміцнити зв'язок з клієнтами

СПЕЦПРОЄКТ

Довіра клієнтів та синхронізація з цінностями так само важливі для компанії, як і якість товарів чи послуг. Тому в комунікаціях бренди повинні звертатися до емоційного стану, ідеалів і прагнень аудиторії.

Емоційний брендинг – потужний інструмент, який не просто допомагає компаніям збільшувати продажі товарів, послуг, а й формує сильні зв’язки з клієнтами, пише Brander.

Дивіться також Втома від сучасних викликів: як брендам залишатися співчутливими, але ефективними 

Бізнес 24 спільно зі Škoda розповідає, як емоційний брендинг підвищує довіру клієнтів та як застосувати це на практиці.

Що таке емоційний брендинг і як він працює?

Емоційний брендинг – це стратегія брендування, спрямована на створення та підтримку глибокого емоційного зв’язку між брендом та його аудиторією.

Основна ідея в тому, що успішний бізнес не просто надає продукти чи послуги, а й викликає певні почуття, емоції та асоціації в споживачів. Зокрема, виокремлюють кілька показників.

  • Клієнти ухвалюють рішення, відштовхуючись від почуттів та емоцій. А емоційний брендинг дає змогу компанії працювати із цими аспектами та впливати на вибір потенційного покупця.
  • Посилення залученості та взаємодії. Це сприяє поглибленій взаємодії з клієнтами, що допомагає їх краще розуміти, а вони виявлятимуть більший інтерес і залученість.
  • Формування позитивних асоціацій. Емоційний брендинг допомагає формувати позитивні асоціації з брендом і його продуктами. Це важливий, якщо не ключовий, чинник під час ухвалення рішення про покупку.
  • Унікальність і оригінальність. Завдяки використанню стратегії емоційного брендингу, компанія може проявити свої сильні сторони й розкритися з іншого боку для своїх клієнтів. Це збільшує не тільки рівень лояльності, а і впізнаваність бренду, що позитивно впливає на продажі та репутацію.

Емоції допомагають втримати клієнта / фото Pexels

5 стратегій для зміцнення зв’язку з клієнтами

Клієнти стають амбасадорами бренду тільки тоді, коли відчувають з ним емоційний зв'язок. Побудувати, або зміцнити його, допоможуть 5 стратегій брендингу:

1. Виберіть особистість бренду

Нам простіше відчути емпатію до інших людей, ніж до знеособленої компанії. Один з класичних варіантів опису особистості бренду – модель маркетологині та професорки Дженніфер Аакер, яка складається з п'яти наборів рис.

  • Захоплення

Сміливі, творчі та енергійні бренди. Їхні представники відвідують всі масштабні заходи та гуртують навколо себе.

  • Щирість

Сентиментальні, турботливі та відповідальні бренди. Вони акцентують на тому, що дотримуються етичних правил, віданні спільноті та орієнтовані на виконання соціальної місії.

  • Міцність

Принципові та прямолінійні бренди. У маркетингових кампаніях роблять ставку на створення відчуття сили, підкреслюють власний досвід і використовують мінімум візуальних деталей.

  • Вишуканість

Елітарні та претензійні бренди. У комунікаціях підкреслюють, що їхні продукти існують поза часом і допомагають підвищувати статус у соціумі. 

  • Компетентність

Надійні, прогресивні та безпечні бренди. У маркетингових кампаніях акцентують на інноваціях, технічних особливостях та ефективності своїх продуктів.

Емоційний зв'язок бренду з клієнтом необхідно постійно зміцнювати / фото Pexels

2. Підкреслюйте особливість кожного клієнта

Люди хочуть ставати кращими версіями себе, а ваш бренд має в цьому допомагати. Комунікація повинна надихати клієнтів і давати зрозуміти: з вами кожен зможе досягнути більшого. 

3. Пропонуйте персоналізований wow-досвід

За даними McKinsey, 71% споживачів очікують від брендів персоналізованої взаємодії. І 76% розчаровуються, якщо її немає. Тому важливо детально досліджувати актуальні потреби конкретного споживача та вчитися прогнозувати його майбутні запити. 

4. Гуртуйте людей в ком’юніті

Створення спільноти навколо бренду – "велика ідея" в маркетингу 2020-х. Так компанії можуть підвищувати впізнаваність і позитивний імідж бренду, глибше вивчати потреби наявних клієнтів та органічно залучати нових. А також заохочувати аудиторію створювати контент про продукти, що стимулюватиме продажі. 

5. Не стійте осторонь соціальних проблем

Соціальна відповідальність уже є не додатковою опцією для бізнесу, а його повноцінною частиною. Коли клієнти знають, що компанія, у якої вони купують товари чи послуги, розв'язує соціальні проблеми, вони відчувають свою залученість до важливих змін. 

Для повного залучення клієнта та посилення зв'язку варто комбінувати стратегії / фото Pexels

Škoda Octavia для створення глибокого емоційного зв’язку

Довіра людини до авто, так само як і довіра клієнта до бренду, формується завдяки багатьом чинникам. Функціонал Škoda Octavia формує цей емоційний зв’язок:

  • надзвичайний комфорт – сидіння з можливістю масажу або вентиляції, сучасна аудіосистема, а також багато "продуманих" дрібниць для зручності;
  • емоційний дизайн – Octavia має витончені лінії, кристалоподібні світлодіодні фари та задні ліхтарі, а також обрис кузова, який надає авто динамічності та сучасного вигляду;
  • сучасні технології – Octavia оснащена новітніми системами, такими як асистентами водіння, LED-освітленням, а також технологіями, які підтримують комфорт та безпеку.

Škoda Octavia – це втілення успіху. Škoda Octavia отримала найвищий рейтинг п'ять зірок за безпеку в краш-тестах Euro NCAP 2025.