Якщо раніше агресивна комунікація для збільшення прибутків працювала, то після подій 24 лютого 2022 року бренди мають повністю змінити план дій та tone of voice. Головна мета – проявити більше людяності, не втративши при цьому ефективність, пише Forbes.
Дивіться також Малий бізнес – великий вплив: як локальні бренди допомагають розвиватись Україні
Бізнес 24 спільно зі Škoda розповідає, на чому бізнесу варто сфокусуватися під час війни і як долати втому.
Що робити брендам для збереження ефективності?
Найперше, що треба виокремити – усвідомлення больових точок бізнесу в часи війни.
- Втома та виснаження – один з найбільших викликів, які стоять перед бізнесом
Працівники та клієнти дуже часто не можуть стримати емоцій у такі часи. Це створює додаткову напругу. Емоційні гойдалки часто заважають робочому процесу. Врегулювання конфліктних ситуацій всередині колективу (часом навіть побутових) – тепер на порядку денному багатьох керівників.
- Люди – другий великий виклик
Зараз перед керівниками та перед працівниками постають питання, які не виникали у мирний час, з'являються нові виклики та складні вибори. Люди можуть змінювати роботу з багатьох причин, проте зараз знайти заміну фахівцю особливо складно, тому збереження команди – пріоритет для керівників.
Люди – важлива складова бренду, яку потрібно зберегти / фото Pexels
- Ресурси – третій виклик
А саме ситуація з енергоресурсами та відсутність доступу до швидкого фінансування для бізнесу. Якщо для стартапів і малого підприємництва існують грантові програми, то для сталого бізнесу, який вже роками присутній на ринку, – залучити нові інвестиції важко.
Як бізнесу протистояти викликам?
1. Збережіть команду
Для цього потрібно подбати про безпеку і здоров’я не тільки працівників, а і їхніх родин, що вкрай важливо. Також важлива фінансова підтримка, особливо у складних життєвих обставинах.
2. Потрібно підтримувати працездатність команди
Не варто забувати про звичні ритуали та розпорядок робочого дня, запропонуйте психологічну підтримку працівникам, беріть участь у волонтерських та благодійних проєктах.
3. Зберігати та розвивати бізнес, попри все
Переорієнтовуйте бізнес на нові ринки збуту та сфери, розвивайте глобальний (не тільки локальний) бренд, працюйте над взаємодією бізнесу і держави, компанії і клієнтів.
Зберегти бізнес – найголовніше в часи будь-якої кризи / фото Pexels
Як брендам комунікувати про війну, щоб залишатися співчутливими?
Бізнес не може ігнорувати дійсність, у якій перебуває, тому не комунікувати про війну – погана стратегія. Аудиторія, ринок та бренди адаптовують під нову реальність.
Війна стала життям, і це має відбитися на комунікації бренду. Найперше треба визначити, як війна інтегруватиметься в комунікацію: у якій формі, у якому обсязі, через які каналах та на яких рівнях.
Формати, які працюють:
- лаконічні публікації з підтримкою й співчуттям без брендингу (важливо памʼятати, що в принципі в часи криз – чи то репутаційних, чи національних – брендинг є недоречним);
- реакція з позиції дії – донат, партнерство, передача ресурсів;
- підтримка інших бізнесів, які постраждали;
- зупинка або адаптація всіх промокампаній;
- реакції команд, амбасадорів у форматі відеозвернень;
- просте повідомлення: "Сьогодні – тиша. І підтримка".
У часи війни брендам важливо змінити комунікацію / фото Pexels
Як Škoda Kodiaq допомагає зберігати ефективність?
Керівники бізнесів зіштовхнулись із безліччю викликів, однак всі їх реально подолати. Особливо, якщо мати надійний транспортний засіб, який допоможе бути у потрібному місці в потрібний час. Škoda Kodiaq зберігає ефективність завдяки:
- голосовому управлінню, багатофункціональному керму та 3 регуляторам Smart Dials, які роблять кермування простим та комфортним;
- сертифікованим AGR сидіння з масажем, тризонному кондиціонеру для регуляції температури у салоні;
- швидкій бездротовій зарядці з вентиляцією для 2 телефонів і портам USB-C, щоб завжди залишатися на зв’язку;
- трьом рядам сидінь і великому простору для речей, щоб розмістити все необхідне і для проведення вільного часу, і для роботи просто у машині;
- найсучаснішим асистентам допомоги водію (асистент безпеки, легка парковка, LED освітлення), бо безпека понад усе.





