Ідея для стартапу: як знати, чи вона не прогорить
Джерело:
ForbesБільшість стартапів провалюються вже на перших роках свого існування. Що потрібно перевірити перш ніж запускати стартап – у матеріалі Бізнес 24.
Сумна статистика
Дві з десяти нових компаній провалюються протягом першого року існування. Ще шість компаній із цього переліку не доживають до річниці у 10 років, за даними Бюро статистики праці.
Цікаво В Apple зробили велику стратегічну помилку у минулому: аналітик назвав її
Ймовірність успіху серед інноваційних проєктів ще нижча – лише одному із 12 вдається "вижити" у світі бізнесу, за даними Project Startup Genome.
Ця статистика як зайвий доказ того, що потрібно добре впевнитися у своїй ідеї, перш її перетворювати в бізнес. Адже на кону ваш час та гроші.
Як перевірити свою ідею
Якщо це звичайна ідея з відкриття продуктового магазину чи точки з продажу кави – то тут варто послуговуватися досвідом схожих компаній.
Однак значно складніше працювати з інноваційною ідеєю. Проблема полягає в тому, що жоден фахівець у світі не зможе сказати вам точно, буде це працювати чи ні. Проте перевірити ідею варто, не лише для себе, але й для потенційних інвесторів.
Найкраще перевірити вашу ідея може створення прототипу та спроби його продажу. Та це підійде не всім ідеям. Якщо розробка прототипу є дуже вартісною та тривалою, тоді можна спробувати наступні 4 кроки.
1. Визначення та представлення ідеї
Визначте свою пропозицію: які ви будете надавати послуги чи що продаватимете. І спробуйте представити вашу пропозицію так, ніби вона вже існує: створіть сторінку чи презентацію з продуктом / послугою.
2. Пошук сегменту
Знайдіть свій MVS – ваш мінімально життєздатний сегмент. Визначте представників вашої цільової аудиторії, яких можна досягти в однаковий спосіб. Саме на них ви будете перевіряти свій продукт / послугу, а потім у випадку успіху – масштабувати на більшу кількість людей.
3. Запуск попередніх продажів
Знайшовши свій MVS, спробуйте продати їм ваш продукт. Розміщуйте пости у соціальних мережах, де вони "сидять" або ж спробуйте інші шляхи комунікації. Якщо у вас немає прототипу – нічого. Пропонуйте їх додати у свою базу і зв'язатися як тільки отримаєте прототип.
Зверніть увагу Уникніть товарів, які погано продаються: головні правила для успішного бізнесу
4. Опитування клієнтів
Після попередніх продажів поспілкуйтеся зі своїми клієнтами – дізнайтеся що їх не влаштовуйте. Якщо є проблеми – спробуйте їх вирішити та повторіть процес. Якщо вдалося – ваш стартап готовий до запуску. Якщо ні – то ви зекономили час і гроші і вперед у пошуках нових ідей.
Важливо! Намагайтеся не прив’язуватися до своєї початкової ідеї. Мета експерименту – кинути виклик ідеї і вдосконалити її.