IT-послуги можуть стати українським бестселером за кордоном: актуальне дослідження ринку

3 жовтня 2022, 13:57
Читать новость на русском

Джерело:

Forbes

Mastercard SME Index провів дослідження стану справ українського малого та середнього бізнесу в умовах повномасштабної війни. У підприємців запитали, з якими проблемами вони стикаються та чи планують розширювати географію продажів за кордон.

Серед головних потреб керівники малого та середнього бізнесу відзначили брак нових замовлень та ринків збуту, коштів на розвиток, а також необхідність допомоги з логістикою. При цьому, потенційним українським бестселером за кордоном майже половина опитаних вважає IT-послуги.

Читайте також У Верховній Раді підтримали законопроєкт про е-резидентство для іноземців: що він передбачає

Результати опитування

За даними дослідження Mastercard SME Index, з метою розширення ринків збуту, 28% працюючих підприємців вже продають свої товари чи послуги за кордоном – 16% розпочали це робити до 24 лютого цього року, а 12% – вже після повномасштабного вторгнення Росії. При цьому, ще 21% функціонуючого малого та середнього бізнесу планує розширити географію продажів у майбутньому.

Водночас українські підприємці найчастіше продають свої товари та послуги на ринки таких країн:

  • США – 30% опитаних;
  • Польщі – 27% респондентів;
  • Німеччини – 13%;
  • Великої Британії – 10%;
  • Литви – 10%;
  • Канади – 10%.

Разом з тим найбільш пріоритетними ринками, які український бізнес розглядає для розширення географії продажів надалі, опитані вказали:

  • Польщу – 61%;
  • Болгарію – 13%;
  • Велику Британію – 13%;
  • Італію – 11%;
  • Молдову – 11%.

Проблеми й перспективи

Основними бар'єрами, які сьогодні заважають малому та середньому бізнесу України вийти на іноземні ринки, респонденти назвали:

  • брак фінансових ресурсів – 29%;
  • нестача профільних знань – 27%;
  • брак виробничих потужностей – 12%.

При цьому, 49% опитаних підприємців вказали IT-послуги, як найперспективніший бестселер України у світі, що матиме найбільший попит на міжнародній арені. З-поміж інших потенційних українських бестселерів респонденти також виокремили:

  • український дизайнерський одяг – 28%;
  • крафтові продукти – 26%;
  • прикраси, зокрема ювелірні вироби – 23%.
Зверніть увагу! Дослідження проведене Gradus Research на замовлення Mastercard у червні 2022 року. Опитування відбулось у режимі онлайн, участь взяв 301 респондент – чоловіки та жінки, які є власниками або керівниками середнього, малого та мікробізнесу у 20 областях України.