Бізнес намагається нарощувати об'єми та виживати: як змінився ринок за час війни
Інвестори досі хочуть вкладати гроші в економіку країни, однак наразі побоюються, тож чекають закінчення війни. Бізнесмен розповів які ризики на ринку зараз та, як пристосовується бізнес до них.
Інвестори чекають коли закінчиться війна
У коментарі 24 Каналу, Владислав Савченко зауважив, що наразі інвестори бояться інвестувати в Україну, разом всім цікаві українські фаундери. Тож вони чекають коли закінчиться війна.
Цікаво Зброя, зерно та ІТ: чим займатиметься Україна після війни
Українські фаундери голодні до грошей, результатів та бізнесу, вони дуже швидкі, тому що на українського підприємця постійно чатують якісь неприємності: економічні, проблеми від держави, різка зміна законів, проблеми з поліцією, проблеми з партнерами, проблеми з фінансуванням та кредитуванням, з банківськими установами.
Ризики для бізнесу та економіки
Зміна логістики
Савченко тако зауважує, що зараз в економічному плані для України досить важка ситуація, зокрема через міни які стались в логістиці. Через повномасштабну війну морські шляхи та повітря закрились, що не дуже добре для українського ринку та бізнесу. Разом з тим з'явились нові ланцюжки постачання, як от сухопутний шлях (фури та залізниця).
Тож з огляду на зміну логістичних шляхів змінилась й вартість постачання. Бізнесмен зауважує, що перевезення зросли в 10, інколи навіть у 25 разів за коштовністю, тому й змінюються ціна для кінцевого споживача.
Якщо це завозиться в Україну – то для українців, якщо це завозиться в Європу, то звичайно ж, для європейців, і таким чином продукція втрачає конкретну перевагу, і стає дорожчою за товари які представлені, наприклад на європейському ринку, тому ось такий зараз ризик,
– розповідає він.
Зміни на ринку
Серед негативних факторів війни Владислав Савченко також відзначає й мобілізацію підприємців та вихід на закордонні ринки, адже у якийсь період, українського ринку стало дуже мало.
Разом з тим додає, що бізнес намагається нарощувати об'єми, вижити та знайти нові ринки для збуту продукції чи сервісів, тому ситуація – активна.