Укр Рус
10 липня, 18:15
2

Укрзалізниця скоротить чверть штату – кого торкнуться звільнення

Основні тези
  • Укрзалізниця планує скоротити 25% адміністративно-управлінського персоналу до кінця 2025 року через програму оптимізації "Залізна ефективність".
  • Скорочення обумовлене фінансовим тиском, зокрема через збільшені витрати на персонал та зменшення доходів від вантажних перевезень. 

До кінця 2025 року Укрзалізниця планує зменшити щонайменше 25% адміністративно-управлінського персоналу. Частину офісних працівників запрошують працювати "на рейках", де не вистачає людей.

Хто потрапить під скорочення

Про це в інтерв'ю Forbes Ukraine розповів генеральний директор компанії Олександр Перцовський, передає 24 Канал. Скорочення є частиною масштабної програми оптимізації "Залізна ефективність". У межах ініціативи планують ліквідувати понад 500 посад, переважно в офісних і управлінських структурах.

Дивіться також Масштабне скорочення в "Новій пошті": йдуть десятки фахівців і топменеджерка 

Перцовський зазначив, що в компанії надлишок управлінських рівнів і дублювання функцій. Цифровізація окремих процесів також зробила частину адміністративних підрозділів менш необхідними. Саме ці відділи стали першими в списку скорочень. 

Увага. За даними джерел у середньому менеджменті УЗ, у деяких сервісних департаментах центрального офісу чисельність зменшать наполовину.

УЗ реформує штат на тлі збитків

Натомість працівникам офісів пропонують переходити на позиції, пов'язані з безпосередньою роботою на залізниці. Зокрема, провідників, машиністів і ремонтників. Дефіцит у цих професіях оцінюється в 20%.

Минулого року компанію залишили понад 9 тисяч працівників, це найбільший показник серед українських підприємств. Причиною кадрової оптимізації є фінансовий тиск. 

Витрати на персонал становлять понад половину всіх витрат "Укрзалізниці". У 2023 році вони зросли майже на 14% і досягли 51,8 мільярда гривень, що перевищило темпи зростання доходів.

У 2024 році дохід компанії зріс лише на 11% – до 104,1 мільярда гривень, при цьому замість прибутку компанія зафіксувала 2,75 мільярда гривень збитків (для порівняння: у 2023 році був прибуток 4,9 мільярда гривень).

У першому кварталі 2025-го виторг скоротився на 22%, а збитки сягнули 6,7 мільярда гривень. Серед ключових причин погіршення фінансового стану – різке падіння обсягів вантажних перевезень, які залишаються основним джерелом доходів компанії.