Укр Рус
24 квітня, 21:50
2

Рахунок на сотні мільйонів: ЄС уперше оштрафував техногігантів

Основні тези
  • Apple оштрафували на 500 мільйонів євро за обмеження розробників у можливості інформувати користувачів про альтернативні способи оплати.
  • Meta оштрафували на 200 мільйонів євро за примус користувачів погоджуватись на використання їхніх персональних даних для реклами або платити за її відсутність. 

Apple та Meta стали першими компаніями, які отримали штрафи за недотримання Закону ЄС про цифрові ринки (DMA). Європейська комісія повідомила, що покарання стали наслідком обмежувальних практик, які суперечать новим вимогам до відкритої конкуренції на цифрових платформах.

За що оштрафували компанії

За рішенням Єврокомісії, Apple оштрафовано на 500 мільйонів євро. Компанію звинуватили в тому, що вона ускладнювала розробникам можливість інформувати користувачів про інші способи оплати поза межами App Store, а також обмежувала доступ до зовнішніх сайтів для підписки чи купівлі, розповідає 24 Канал. 

Дивіться також Після падіння Apple: яка компанія очолила рейтинг найдорожчих компаній світу

Meta отримала штраф у розмірі 200 мільйонів євро. Йдеться про модель монетизації Facebook та Instagram, де користувачів змушували або погоджуватись на використання їхніх персональних даних для реклами, або платити за повну її відсутність.

Позиція техногігантів

Apple у своїй відповіді заявила, що зміни, яких вимагає ЄС, можуть поставити під загрозу безпеку користувачів і розробників. Компанія наполягає на альтернативних підходах до забезпечення відповідності законодавству.

Meta, своєю чергою, погодилася пом’якшити рекламні практики для безплатних користувачів у ЄС: тепер вони бачитимуть менше агресивної персоналізованої реклами, зокрема такої, що неможливо пропустити.

Що тепер

Обидві компанії мають 60 днів на виконання вимог. У разі невиконання можливе накладення додаткових штрафів, які можуть сягати до 10% річного світового обороту, а в разі повторного порушення — до 20%.

Що таке DMA

Закон про цифрові ринки набрав чинності у травні 2023 року. Його мета – обмежити монополію так званих "гейткіперів" – великих техногігантів, які контролюють доступ до цифрових платформ. До переліку гейткіперів належать Apple, Meta, Google (Alphabet), Amazon, ByteDance і Microsoft. Їх зобов'язали дотримуватись прозорих і справедливих правил на користь користувачів і бізнесів, що працюють на цих платформах.