Чому кремлівський банк вимагає колосальну суму грошей від київського метро
Сім років тому київський метрополітен домовився купити 100 вагонів майже за один мільярд гривень, але зараз продавець вимагає за них три.
В березні 2009 року купили аж сто вагонів – це шоста частина рухомого складу метрополітену. Ці сто вагонів метрополітену, без перебільшення, стали золотими. Місто заплатило за них втридорога, не розплатилося і досі, а компанія-продавець нещодавно відсудила за них 737 мільйонів гривень.
Суд задовольнив лише частину вимог. Компанія-продавець хоче відсудити у міста три мільярди гривень, хоча сім років тому місто зобов'язувалось сплати 1 мільярд 300 мільйонів. Платити міська влада припинила у 2014 році, тоді залишилося віддати 300 мільйонів.
Читайте також: Київський метрополітен повністю відмовиться від жетонів
Вагони, які повинні були завезти з Росії, приїхали в Україну з Литви. Вагони продали київській компанії "Мервін". А потім їх перекупив "Укррослізинг". Така схема зробила техніку дорожчою на двісті мільйонів. Але найцікавіше в цій історії – репутація "Укррослізингу".
Через офшори ця компанія пов'язана з "Зовнішкомбанком" Росії, де головою наглядової ради є Дмитро Медведєв. Тобто, фактично, під час війни Україна мала б віддавати гроші кремлівському банку. А от київський офіс фірми, яка відсудила у міста майже мільярд, – знайти виявилось не просто.
За кілька місяців "Укррослізинг" двічі змінював реєстрацію. За новою адресою немає навіть вивіски, а охорона про таких і не чула. Телефоном представники компанії жодних коментарів не дають.
Читайте також: В київському метро з'явилось лофт-приміщення
Тим часом, місто готується до апеляції. А мер столиці Віталій Кличко попросив РНБО застосувати до "Укррослізингу" закон про санкції.