Бюджет-2016 ставить під питання розвиток економіки, — економіст

25 грудня 2015, 20:49
Читать новость на русском

Бюджет-2016 задовольнить МВФ, виконає основні макроекономічні прогнози, але не забезпечить розвиток економіки у наступному році. Таку думку у коментарі сайту "24" висловив економіст Борис Кушнірук.

Головний позитив, що бюджет є. Принаймні, не перериваємо співпрацю з МВФ. Основні макроекономічні показники і прогнози по доходах ми збираємо. Тобто, з фіскальної точки зору ми проблему вирішуємо. Не вирішуємо проблему з точки зору розвитку економіки,
— відзначив Кушнірук.

За словами експерта, показники доходів, прописані в держбюджеті-2016, дають підстави вважати, що ці доходи будуть реально зібрані.

Серед головних позитивів нового бюджету Кушнірук називає значне зменшення витратної частини. Зокрема, за словами економіста, вже не передбачається збитків "Нафтогазу", він виходить у позитивний стан, на Фонд гарантування вкладів заплановано значно менше, ніж було витрачено у 2014-2015 році.

Загальна сума сукупних витрат бюджету, якщо брати до уваги ще й Фонди соціального страхування, стала менша, ніж була минулого року. Перерозподіл коштів через бюджет доволі суттєво скорочується. Чим менше перерозподілу – тим більше залишатиметься бізнесу, він зможе ефективніше використати свої кошти, ніж держава – чужі,
— відзначив він.

Головним недоліком бюджету-2016 експерт називає те, що бюджет приймався на старій податковій базі. Кушнірук відзначив, що податки виконують не тільки фіскальну функцію, у них є ще функція сприяння і регулювання. Нинішня податкова система ці функції не виконує. Вона скоріше створює корупцію, прибирає стимули для інвестицій, призводить до тінізації економіки.

Те, що уряд не провів податкову реформу, бо те, що він пропонував, жодним чином не виконувало завдань, які стояли, означає, що ми ще й 2016 рік житимемо за старою податковою системою, яка лише сприятиме корупції,
— сказав економіст.

Ще одним великим негативом бюджету Кушнірук назвав зменшення депутатами і урядовцями ставки єдиного соціального внеску до 22%.

При цьому вони не чіпали фонди соціального страхування. Хоча саме вони є величезним джерелом корупції і зловживань. Це призвело до того, що минулого року ми закривали дефіцит Пенсійного фонду на рівні 68 мільярдів гривень, то вже на цей рік вже звучала цифра 171 мільярд. Держбюджет не повинен перетворюватись у бюджет Пенсійного фонду,
— наголосив економіст.

Експерт пояснив, що закрити "діру" завдяки бізнесу теж не вийде. Бо для малого бізнесу 22% ЄСВ і 18% податку на доходи – не вирішують проблему. Вони все одно їх не показуватимуть, і це залишиться в тіні. Для великого бізнесу це і не було проблемою. Витрати на зарплату з їх собівартості у металургійних комбінатів від 8 до 12%, у машинобудівних – від 15 до 20%. Вони ніколи не ховали цю зарплату, бо це для них не такі суми, щоб морочити собі голову.

І ми отримали ситуацію, що ні малий бізнес не вийшов з тіні, ні великому не допомогли. Але отримали величезну діру в Пенсійному фонді. З точки зору макроекономіки це було бездарне рішення,
— сказав Кушнірук.

На думку економіста, МВФ прийме держбюджет-2016 в тому вигляді, як він є.

Читайте також: Витрати бюджету-2016 в інфографіці