Черги на АЗС зникають: скільки коштує пальне 28 червня

28 червня 2022, 14:15
Читать новость на русском

Останніми днями ситуація на ринку пального в Україні покращується. Відтак населення у соцмережах та експерти зауважують, що довжелезні черги на АЗС зникають, а ціна пального стабілізується.

Черги на АЗС практично немає

Голова комітету Ради з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус під час пресбрифінгу 28 червня підкреслив, що на західній частині Україні черг на АЗС вже практично немає, або ж вони не суттєві, а от в Києві та у східній частині країни ще бувають. Разом з тим процес по насиченню українського ринку нафтопродуктами вже розпочато, з його слів, й в липні ситуація вже може бути нормалізована. 

До теми Гуртові ціни на пальне впали нижче за роздрібні: вартість дизелю і бензину 27 червня

Тобто ми бачимо додатковий ресурс, який надходить вже в Україну. Додатковий ресурс який вже законтрактований, і таким чином ми вже бачимо, що ситуація на АЗС – та ситуація, яку бачить і відчуває кінцевий споживач також стабілізується,
– розповідає він. 

Також Герус додав, що в червні на ринку нафтопродуктів спостерігались серйозні зміни в кращу сторону, сторону диверсифікації. "Якщо говорити в цифрах, що в червні зайшло близько 600 тонн нафтопродуктів: 400 тонн – дизель, 200 тисяч тонн – це бензин та скраплений газ. Всі ці надходження з європейського напрямку. Також в червні ці надходження були приблизно на відсотків 50 більші, ніж у травні", – розповів депутат. 

Зі слів кореспондента enkorr, 24 червня черги за бензином і дизельним пальним практично були відсутні на станціях KLO й ОККО в різних районах Києва.

У п’ятницю ввечері практично була відсутня черга (до 10 автомобілів) на АЗК WOG, яку розташовано на Наддніпрянському шосе в Києві. Також користувачі соцмереж зазначають суттєве покращення з постачанням пального в таких мережах як Socar, "Авіас" і UPG,
– пише кореспондент enkorr.

Дефіцит пального зникає 

Директор Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн у своєму дописі в фейсбуці ділиться, що черги на АЗС зникають. Також він підкреслив збільшення оптової пропозиції та бензину на ринку пального.

Вчора на трасі Київ – Львів було все, на багатьох АЗС взагалі без черг,
– відповідає у коментарях до свого допису Куюн.

Він також додав, що по цій трасі дизельне пальне коштувало 58 гривень за літр, а бензин – 52 гривні за літр. "Під Рівним газ вже 36,95 гривні за літр", – констатує Куюн.

Андрій Герус вважає, що за місяць – два в Україні повністю стабілізується ситуація з пальним.  Також найближчим часом ліміт пального на одну машину підніметься, або взагалі зникне. 

Якщо на сьогоднішній день на деяких АЗС є ліміт на одну машину 40 літрів, а на деяких ще залишається 20 літрів, то в липні ці ліміти будуть, або підняті, або, можливо, вже до кінця липня взагалі будуть зняті, що українські автомобілісти зможуть вільно заправлятись в будь-якому обсязі,
– поділився Герус.

План Росії створити паливну кризу провалився

Герус закликав українців відповідально витрачати нафтопродукти й підкреслив, що план Росії створити паливну кризу провалився. Адже Україна не лише зуміла збільшити поставки пального з європейських країн, але й при цьому налаштувала логістику так, що з жодної країни не надходить більше, ніж третини потрібного обсягу. 

Я думаю, що сьогодні вже можна говорити, що план Росії і російських окупантів щодо створення в Україні масштабної нафтопродуктової, бензинової та дизельної кризи не спрацював, не реалізувався і він вже не буде реалізований, тому що ті поставки, які напрацьовані сьогодні в Україну, вони не просто вже відсотків на 50 більші, ніж були в травні і вони не тільки будуть зростати, але вони ще мають дуже хорошу диверсифікацію,
– розповів Гурус.

Чому в Україні виник дефіцит пального

  • Через масові прицільні ракетні удари з боку Росії були зруйновані нафтобази та нафтопереробні заводи, наприклад, Кременчуцький нафтопереробний завод.
  • Проблеми з логістикою. Варто зауважити, що
  • Через блокування загарбниками портів України держава не може імпортувати нафту морським шляхом. Тому потрібен був деякий час, щоб вирішити проблеми з логістикою.
  • Також зросла й ціна логістики, оскільки паливо доводиться везти через західні кордони України. Це одразу відбилось на цінах пального.
Важливо! Міністр інфраструктури Олександр Кубраков заявив, що постачання налагодиться вже цієї осені.  Секретар РНБО Олексій Данілов також переконаний, що з часом нові маршрути постачання налагодяться, тому жодних проблем із пальним не буде. 

Ціна пального на АЗС 

Середня роздрібна ціна пального 28 червня, згідно з даними Консалтингової групи "А-95", виглядають наступним чином: 

  • бензин А-95 – 50,64 гривні за літр,
  • бензин А-92 – 50,30 гривні за літр,
  • дизельне пальне – 56,39 гривні за літр,
  • автогаз – 41,79 гривні за літр. 

Нагадаємо, що 14 червня Мінекономіки назвало середню вартість для літра бензину – 25,82 гривні та дизельного пального – 22,09 гривні за літр, з яких вираховується гранична ціна реалізації пального в роздріб у другій декаді червня.

Тож з урахуванням граничних торговельних націнок максимальна ціна на "звичайний" бензин у роздрібних мережах не повинна перевищувати 30,82 гривні за літр, на "звичайне" ДП – 29,09 гривні за літр.

Якими будуть ціни на пальне: прогнози

  • Олексій Данилов не радить розраховувати на падіння ціни пального, оскільки для цього немає жодних передумов. "Треба розуміти, що тої ціни, яка була раніше, вже не буде. Якщо у всьому світі ціна за бензин, умовно, 2 євро за літр, то як у нас може бути 1 євро?" – розповів секретар РНБО.
  • Зі слів директора центру досліджень енергетики Олександра Харченка, ціна пального в Україні буде тепер європейська. Орієнтир – 1,5 євро за літр, а це майже 46 гривень за літр за курсом НБУ.
  • Аналітики консалтингової компанії Wood Mackenzie вважають, що високі ціни на пальне у світі залишатимуться й у наступному році, однак у другій половині 2023 року тиск дещо спаде.
Bybit – це криптобіржа, яка демонструє один з найвищих темпів росту у світі. Вже понад 3 мільйони користувачів купують, продають криптовалюту та торгують популярними монетами за різними типами контрактів разом з Bybit.