Як бізнесу "переїхати" в безпечні регіони: з'явився корисний сервіс
Джерело:
KSE InstituteЕксперти здійснять оцінку потреб малого і середнього бізнесу, який постраждав від війни. Також створять керівництво із покроковими інструкціями для успішної релокації підприємств.
Як повідомили у KSE Institute, релокація підприємств із регіонів, які значно постраждали від війни, до більш безпечних триває вже декілька місяців.
Читайте також Ексклюзивно для читачів 24 каналу: як отримати бонус від криптобіржі Bybit
Дані, які зможуть зібрати експерти щодо потреб малого і середнього бізнесу в переміщенні до більш безпечних регіонів України, будуть представлені як посібник на онлайн-платформі, де підприємства можуть подавати свої запити на переміщення.
Як релокація впливає на економічний потенціал
Вона суттєво вплине на збереження економічного потенціалу України через те, що:
- Дозволяє зберегти та створити нові робочі місця;
- Зберігає активи компаній та сприяти якнайшвидшому запуску обладнання на нових локаціях;
- Допомагає підтримувати внутрішній попит та зберегти виробництво в різних сферах економіки, зокрема харчових продуктів та військових товарів, розвивати сферу послуг, у тому числі експортних, для забезпечення надходжень до державного бюджету;
- Сприяє розвитку експортного потенціалу України;
- Забезпечує розвиток приймаючих регіонів, їх транспортної, соціальної та торговельної інфраструктури;
- Може захистити громадян, життя, майно та бізнес яких знаходяться під загрозою, що можна вважати основною і достатньою метою, навіть якщо іншого б впливу не було.
Проблеми переміщення
Є прогалини щодо централізованого ресурсу, якого немає, а він повною мірою забезпечував би супроводження процесу релокації. Також, відсутні зрозумілі інструкції та інформація про особливості умов окремих західних регіонів для того чи іншого сегменту бізнесу.
Вже зараз в Україні спостерігається таке явище як “подвійна релокація”. Бізнеси спочатку переїздять в інший регіон, а потім їм доводиться повертатись назад. На це є декілька причин: або не все обладнання вдалось перевезти, або немає клієнтів у новому регіоні, або бізнес-модель у нових умовах не спрацювала. Мета нового проєкту — допомогти бізнесу уникнути помилок, які коштують невиправдано дорого в умовах обмежених фінансових ресурсів, та створити для них зрозумілу методологію: куди, як і чи взагалі потрібно їм релокуватися,
– пояснює Вадим Бізяєв, керівник групи дослідників від Київської школи економіки.
Цікаво У Мінсоцполітики пояснили причини, чому не всі ВПО отримали грошову допомогу через Дію
Саме тому, цілями проєкту є:
- здійснення оцінки потреб у переміщенні, включаючи підприємства, які раніше вже подали запит на переміщення у Міністерство економіки України, потенційних кандидатів на переїзд, які консультувалися з цього приводу з експертами KSE;
- здійснення сегментації бізнесів, які релокуються, розробити стандартні пакети підтримки релокації залежно від сегменту бізнесу;
- проведення оцінки потенціалу та потреб приймаючих регіонів;
- проведення оцінки існуючих маршрутів переміщення та їх потужність;
- розробка й адаптування форми самоперевірки готовності бізнесу до релокації та інструментів оцінки найбільш ефективних варіантів для релокації.
- за допомогою прикладів та найкращих практик допомогти підприємцям розробити план з переміщення бізнесу для своїх компаній.