Профспілка працівників ГМК також стурбована ситуацією з залізничними перевезеннями
ЦК профспілки працівників металургійної і гірничодобувної промисловості України (ПМГУ) стурбований ситуацією в гірничо-металургійному комплексі (ГМК) країни через проблеми з перевезеннями вантажів залізницею і просить колег і уряд сприяти нормалізації ситуації.
Відповідний лист, копія якого є в розпорядженні агентства "Інтерфакс-Україна", голова ЦК ПМГУ Сергій Комишов і голова Федерації металургів України (ФМУ) Сергій Біленький надіслали віце-прем'єрові країни Володимиру Кістіону, копії – голові Ради Федерації роботодавців України, виконавчому віце-президенту Конфедерації роботодавців України та голові Федерації профспілок України.
При цьому автори звернення вказують, що підприємства ГМК за підсумками 2015 року забезпечили 8,2 млрд доларів валютних надходжень, понад 20 млрд грн податкових відрахувань до бюджетів усіх рівнів і дають гідну роботу близько 250 тис. працівників, які тільки безпосередньо задіяні в галузі.
Однак через одночасну дію цілої низки негативних факторів – украй несприятлива цінова кон'юнктура на зовнішніх ринках збуту, скорочення внутрішнього ринку металоспоживання, обмеження в сировинних ресурсах і логістичні проблеми через анексію Криму разом з військовими діями на Донбасі, а також недоступність зовнішнього фінансування – в цей час ГМК переживає найгірші часи за останні 15 років. Тільки протягом 2015 року експортні ціни на основну продукцію вітчизняної металургії знизилися в середньому на 40%.
"Галузь виявилася, без жодного перебільшення, на межі виживання і вже декілька років поспіль генерує багатомільярдні збитки", – констатують у листі і додають, що керівники та трудові колективи підприємств докладають максимум зусиль, щоб зберегти конкурентоспроможність галузі, її трудовий і виробничий потенціал і не допустити подальшого стрімкого скорочення виробництва, досягнутого рівня оплати праці й інших соціальних гарантій.
Ситуацію погіршують проблеми з перевезенням сировини і продукції.
"У держмонополії, яка забезпечує понад 80% транспортування вантажів у країні, не тільки відсутній необхідний для безперебійної роботи стратегічний запас дизельного палива, але і не вистачає менеджерської компетенції, щоб налагодити своєчасну закупівлю палива для поточних потреб. Вантажовідправники відчувають гострий дефіцит рухомого складу, проблема близька до транспортного колапсу і загрожує економічній безпеці держави загалом", – йдеться в листі галузевої профспілки.
При цьому металурги і гірники України змушені зменшувати обсяги виробництва, консервувати виробничі потужності та рівень зарплат у галузі, скорочувати обсяги закупівель товарів і послуг на внутрішньому ринку.
"На сьогодні вже назріла критична необхідність у формулюванні та реалізації виваженої довгострокової промислової політики, яка визначила би загальнодержавний підхід щодо розвитку окремих галузей, унаслідок їх ролі в економіці України, потенціал до збільшення обсягів виробництва, соціальних стандартів, створення передумов для зростання в суміжних галузях, вплив на ринок праці та життєдіяльності окремих регіонів і місцевих громад", – зазначено в зверненні.
ЦК ПМГУ і ФМУ просять уряд втрутитися "з метою негайного виправлення критичної ситуації щодо забезпечення рухомим складом підприємств ГМК".
Як повідомляли, великі галузеві асоціації та об'єднання промислових і аграрних підприємств виступили з різкою критикою на адресу ПАТ "Укрзалізниця" через критичну ситуацію з вантажними перевезеннями внаслідок катастрофічної нестачі вагонів, тепловозів і дизельного палива, що змушує підприємства знижувати виробництво і веде до зриву контрактів і недоотримання валютної виручки.