Святкові покупки під час війни: який бюджет українців у 2023 році

7 грудня 2023, 15:30
Читать новость на русском

Джерело:

Deloitte

Вже вдруге період різдвяно-новорічного шопінгу відбуватиметься під час війни. Про те, які суми українці готові витратити на подарунки та коли святкуватимуть Різдво, читайте далі на 24 Каналі.

Понад половина українців цьогоріч не планує відмовлятись від святкового шопінгу. Проте ця частка знизилась з попереднього року – з 61% до 59%. При цьому бюджет становитиме від 1000 до 5000 гривень для 56% українців.

Читайте також: Витратили на 35% більше ніж торік: на що українці витратили найбільше грошей у "чорну п'ятницю"

Найпопулярнішими категоріями товарів для святкового шопінгу усе ще залишаються продукти харчування, одяг та взуття, предмети домашнього вжитку та алкогольні напої.

Цікавим та надихаючим спостереженням для нас стало те, що молоде покоління українців (18 – 27 років), незважаючи на війну та всю непередбачуваність, яку вона зумовлює, найбільше серед інших вікових груп готові витрачати кошти на облаштування свого побуту, купуючи меблі, посуд, декор тощо,
– зазначив директор, керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції "Делойт" в Україні Олександр Ямпольський.

Коли святкуватимуть Різдво українці

Згідно з результатами дослідження, українці не зволікатимуть з підготовкою до свят цього року. Так, 64% опитуваних мають наміри розпочати шопінг у період з 1 до 24 грудня. Ймовірно, що це пов'язано з переходом України на новий календар:

  • 45% –  святкуватимуть Різдво 25 грудня;
  • 32% – планують святкувати двічі;
  • 17% – святкуватимуть 7 січня.
Цікаво! 68% респондентів планують спрямувати частину свого різдвяного та новорічного бюджету на благодійність, а 86% із них направлять допомогу захисникам на передовій.

Новий рік перемагає

Проте 49% українців витратять більше коштів на святкування Нового року, а не на Різдво. Відтак, найбільше коштів на святкування Нового року планують витратити респонденти у східних областях України; в той час, як на святкування Різдва – в західних областях.

При цьому, основне місце для різдвяного та новорічного шопінгу – супермаркети та великі торговельні центри. Попри війну, на онлайн магазини припадає лише 40% респондентів.

Що відомо про компанію "Делойт"

Компанія тривалий час досліджує споживацьку поведінку під час різдвяного та новорічного шопінгу на ринку США. З початку війни компанія проводить окреме дослідження споживацької поведінки в Україні.