Скільки триватиме в Україні дефіцит пального: прогноз експертів
Джерело:
ТСНУрядовці та експерти прогнозують дефіцит пального в Україні до кінця війни. Він виник через ускладнення логістики, ріст цін на пальне у світі та знищення наших запасів нафтопродуктів країною-агресоркою.
Імпорт пального з Європи
З початком повномасштабної війни Україна втратила власне виробництво бензину та дизеля. Тож нині все пальне – переважно імпорт з Європи. Кількість бензовозів, що перетинають кордон, зросла у 20 разів.
Зверніть увагу Росія заробила понад 61 мільярд євро на експорті палива за перші 100 днів вторгнення
Пальне в Україну імпортують за допомогою автотранспорту та залізниці. Їм допомагають річкові танкери по Дунаю.
У нас позавчора (11 червня – 24 канал) був добовий рекорд імпортованого ресурсу до країни – 30 тисяч тонн,
– повідомила перша віцепрем’єр-міністерка Юлія Свириденко.
Нині працівники заправок пояснюють, що коли пального мало, вони припиняють продаж за готівку. Паливний дефіцит триває.
Нагадаємо, що окупанти й надалі намагаються знищувати українські запаси нафтопродуктів та руйнувати шляхи постачання. Також світові ціни на пальне зростають через санкції щодо російської нафти.Ціна пального
Імпорт пального до України збільшується і вже б'є рекорди. Експерти також підкреслюють, що Європа з такими українськими апетитами не справляється.
Нам доводиться вигризати буквально завезення,
– розповідає експерт з ринку нафтопродуктів Сергій Куюн.
Зі слів директора центру досліджень енергетики Олександра Харченка, дешевого палива більше не буде. Він вважає, що в Україні відтепер ціна на паливо – європейська. Орієнтир – 1,5 євро за літр, а це майже 46 гривень за літр по курсу НБУ.
Середня ціна пального на АЗС
Згідно з даними, які надала Консалтингова група "А-95" станом на 13 червня, середня роздрібна ціна пального на АЗС складає:
- бензин А-95 – 50,29 гривні за літр,
- бензин А-92 – 49,48 гривні за літр,
- дизельне пальне – 56,63 гривні за літр,
- автогаз – 42,52 гривні за літр.
Джерело: "Мінфін"
Чому виник дефіцит пального: коротко
- Через масові прицільні ракетні удари з боку країни-агресорки були зруйновані нафтобази та нафтопереробні заводи. Наприклад, Кременчуцький нафтопереробний завод.
- Проблеми з логістикою. Варто зауважити, що через блокування загарбниками портів України, держава не може імпортувати нафту морським шляхом.
- Відповідно ціна логістики зросла, оскільки паливо доводиться везти через західні кордони України.
Може зацікавити – прогноз Фурси щодо курсу долара та євро до кінця літа: дивіться відео