Транспортна галузь України гостро потребує реформ

25 жовтня 2011, 19:02
Читать новость на русском

Вітчизняні перевізники наразі не можуть конкурувати з колегами з країн ЄС. Зокрема, через незбалансованість попиту і пропозиції на ринку транспортних послуг з перевезень пасажирів та вантажу, незадовільний стан рухомого складу та об’єктів інфраструктури.

Усе це гальмує розвиток співпраці між Україною та ЄС.

“Оновлення парку рухомого складу відбувається надто повільно. Причини - високі відсоткові ставки банків за кредитами. Зокрема, на сьогодні середньозважена відсоткова ставка за кредитами, які надають українські банки, становить 14%. Тоді як в країнах ЄС такі кредити надаються під 8% річних”, - каже заввідділу секторальної економіки Націнституту стратегічних досліджень Оксана Собкевич.

При цьому, розвиток транспортної галузі стримують й внутрішні фактори, відзначають учасники ринку. Це, насамперед, забюрократизовані перевірки на митницях. Через них перевізники простоюють до 60% робочого часу.

Крім того, гострою проблемою залишається неповернення підприємцям ПДВ.

“Сьогодні не повертається тільки 80% ПДВ. Десь близько 1 млрд. грн. сьогодні винні перевізникам податкові служби, які задекларовані вже і подані до повернення. Ми не можемо зробити оновлення рухомого складу - немає оборотних коштів. Автомобілі знаходяться або в лізингу, або знаходяться в банках у заставі”, - сказав президент АсМАП Леонід Костюченко.

Зауважимо, автотранспортна галузь в Україні забезпечує 13% ВВП, а вартість основних засобів виробництва складає 35% від загальної вартості виробничого потенціалу країни.