Укрзалізниця не зуміла забезпечити необхідну пропускну здатність для роботи маріупольських підприємств
Генеральний директор ПАТ "ММК імені Ілліча" Юрій Зінченко розповів про низьку пропускну здатність реконструйованої залізничної гілки та про альтернативні шляхи постачання сировини на підприємство.
Загалом близько 16 вантажних поїздів на добу може пропустити відкрита 25 травня реконструйована залізнична гілка між станціями Зачатьївка та Розівка. А це у півтора рази нижче за оголошений Укрзалізницею рівень у 24 вантажних потяги.
Про це на своїй сторінці у Facebook написав генеральний директор ПАТ "ММК імені Ілліча" Юрій Зінченко.
"Оскільки Укрзалізниця так і не змогла забезпечити необхідну пропускну здатність на ділянці Комиш-Зоря – Волноваха для стабільної роботи маріупольських підприємств (навіть після проведення реконструкції, яка завершилася 25 травня 2017 року, та особистої участі прем'єр-Міністра України Володимира Гройсмана у відкритті реконструйованої гілки між станціями Зачатьївка та Розівка, пропускна здатність з 2 по 6 червня становила лише близько 16 вантажних поїздів на добу, що у півтора рази нижче за оголошений Укрзалізницею рівень у 24 вантажних потяги), група "Метінвест" змушена була шукати альтернативні, але, на жаль, і дорожчі варіанти поставок сировини", – написав у соцмережі Юрій Зінченко.
"Одним із таких рішень стала закупівля вапняків на далеких ринках з доставкою морським транспортом через Маріупольський морський торговельний порт, що дозволить привезти сировину на меткомбінат без використання перегону Комиш-Зоря – Волноваха. І ось, у першій декаді червня Маріупольський порт вперше прийме партію вапняку для ММК Ілліча – теплохід NAVIOS HIOS під прапором Греції класу Supramax (довжина 190 метрів, ширина 32,3 метра, дедвейт 55,2 тисяч тонн, привіз 52,2 тисяч тонн вапняку, частину якого було вивантажено в нейтральних водах і доправлено до порту теплоходом Behcet C). Це перша пробна поставка вапняку з ОАЕ. Від успішності цієї пробної поставки залежить, чи буде продовжено практику закупівель вапняку за кордоном в обсягах 50-55 тисяч тонн на місяць і його доставку комбінатам через Маріупольський порт. В умовах недостатнього завантаження порту та з огляду на перспективність такого додатково вантажопотоку група "Метінвест" небезпідставно розраховує, що порт впорається з поставленим завданням і вирішить питання безпечного заходу судна, оперативної та якісної перевалки за мінімальної вартості цих послуг для комбінатів", – зазначив керівник.
"І останній крик душі. Минулого тижня в Маріуполі прем'єр-міністр України Володимир Гройсман нарешті відкрив довгоочікувану реконструйовану ділянку Комиш-Зоря – Волноваха, побажав металургам продуктивної роботи – благо всі бар'єри тепер знято. Однак навіть після цього керівник УЗ Войцех Балчун не може забезпечити меткомбінати вагонами. Результат знову є нульовим. 16 вантажних поїздів ми отримували в 1 кварталі 2017 року – ще до початку реконструкції і вимушеного зниження пропуску для ремонтних вікон в квітні-травні. З боку менеджменту УЗ це або саботаж, або відверта профнепридатність", – резюмував генеральний директор ПАТ" ММК імені Ілліча".