В "Укрзалізниці" найгірша ситуація за останнє десятиліття, – експерт

1 лютого 2017, 15:36
Читать новость на русском

На думку Каленкова, корупційні скандали, які потрясають УЗ, прямо вказують на те, що функції щодо визначення тарифів повинні бути передані незалежному органу.

Державний монополіст ПАТ "Укрзалізниця" (УЗ) демонструє неефективність, яка призводить до втрат десятків мільярдів гривень. Про це заявив глава об'єднання "Укрметалургпром" Олександр Каленков в ефірі телеканалу "112 Україна", коментуючи намір монополіста підняти тарифи на вантажні перевезення.

"На жаль, "Укрзалізниця" – це державна монополія, яка ніколи не була ефективною, але в останні півроку ситуація, напевно, найгірша за останні десятиліття, а зараз, коли ми всі спостерігаємо цю плутанину в управлінні, втрату контролю над компанією, підвищувати тарифи – це фактично виймати гроші з ефективного бізнесу і кидати її в компанію, туди, де корупційна складова дуже велика. Навіть саме керівництво оцінює, що більше десяти мільярдів гривень втрачаються через неефективності та корупції", – заявив Каленков.

Як відомо, "Укрзалізниця" ініціювала підвищення тарифів на вантажні перевезення в 2017 році відразу на 25%. Проти такого рішення виступили представники найбільших галузей української економіки, які забезпечують близько 2/3 валютної виручки України. Крім того, 55% опитаних на сайті 112.ua респондентів упевнені, що підвищення тарифів на залізничні перевезення може вбити український бізнес.

На думку Каленкова, корупційні скандали, які потрясають УЗ, прямо вказують на те, що функції щодо визначення тарифів повинні бути передані незалежному органу. До моменту його створення необхідно ввести мораторій на підвищення залізничних тарифів.

"Повинен бути створений Національний регулятор тарифів у транспорті, який зможе розглянути наслідки підняття тарифів не тільки для Укрзалізниці, але і для економіки в цілому", – заявив експерт.

За його словами, промисловість України перебуває у вкрай важкій ситуації. "Підприємства вважають кожен долар собівартості, і зараз як ніколи важлива зважена державна політика стосовно державних монополій, щодо газу, щодо транспорту, інфраструктури і так далі. Зараз не час доїти економіку і витягати з неї гроші", – резюмував експерт.