Як українець захопив частину світового ринку засобами гігієни

4 червня 2016, 22:30
Читать новость на русском

Гість нового випуску програми "Як я став" — президент корпорації "Біосфера", лідер з виробництва продукції для догляду за домівкою та засобів особистої гігієні Андрій Здесенко.

Довідка: Андрій Здесенко є президентом корпорації "Біосфера", лідером з виробництва продукції для догляду за домівкою та засобів особистої гігієни. Також він є співвласником мережі ресторанів Vapiano в Україні та засновником CHARISMA Fashion Group.

На старті у компанії "Біосфера" працювало 10 осіб. Сьогодні продукція компанії представлена на 14 ринках країн Європи та Азії. Корпорація "Біосфера" випускає більше 2000 найменувань продукції під 12 власними торговими марками. Найпопулярніші з них: "Фрекен БОК", Novita, Smile.

Окрім власного виробництва компанія є дистриб’ютор ще 7 торгових марок других виробників. Корпорація "Біосфера" та Groupe Lemoine є співвласниками у виробничому підприємстві в Естонії. Понад 2200 спеціалістів працюють на заводах та в офісах продажів компанії у Україні, Росії, Казахстані, Білорусії, Молдові, Грузії, Іспанії та Польщі. Щомісяця компанія продає 22,5 мільйонів упаковок продукції.

Про себе

— Я одружений, батько двох чудових дітей. Я бізнесмен, у мене три бізнес напрямки: корпорація Біосфера, Charisma Fashion Group і мережа ресторанів "Vapiano". Я обожнюю спорт, музику, граю на гітарі та люблю подорожувати. Мій батько пропрацював і віддав все життя обороноздатності України. Він пройшов шлях від клепальника до головного економіста Південного машинобудівного заводу, який був і є лідером в аерокосмічній галузі. Моя мама теж віддала цьому заводу все життя, вони разом працювали у різних відділах.

Моє покликання, як я тоді розумів, це організовувати людей

— Я мріяв бути аквалангістом і разом з Жаком Івом Кусто підкорювати водні глибини, відкривати невідомі простори. Тобто, я бачив себе в цьому. Поняття "бізнес" на той час не було орієнтирів для молодої людини. Тому після школи шляхом декількох операцій так вийшло, що я потрапив на фізико-математичний факультет за спеціальністю експериментальна фізика, біофізика до Дніпропетровського державного університету.

Перші кроки

— У 1992 році постало питання, що якось треба було заробляти. Наука на той момент була в дуже складній ситуації. Країна розвалювалася і потрібно було щось робити. І ось тут підприємницька жилка дала про себе знати.

Як напрямок, ідея засобів гігієни сформувалася у 1997-му. Все через кризу. Це виглядало так, що Господь закриває переді мною двері одні і якимось чином звільняє для мене шлях для того, щоб рухатися далі.

— В якийсь момент я почув від декількох людей про те, що є жіночі прокладки "Белла", вони дуже успішні на ринку і їх не вистачає. Я якось це начебто пропустив повз вуха. Потім ще якась інформація. Далі подумав про те, що ми не здатні конкурувати у фармацевтичній галузі, коли закрилися велика кількість маленьких аптечних кіосків. А наша компанія, як дистрибуційний оператор, була невелика, ми зможемо. У нас було 5-7 аптечних кіосків.

У мене виникла ідея: а чому б не створити міжаптечний центр дитячої-жіночої гігієни, у якому б ми сконцентрували у своїх руках як дистриб'ютор ключові бренди: Libero, Pampers, Huggies, Kotex.

— На той момент ця культура тільки приходила і ми отримали шанс стати спеціалізованою компанією. Так виникла ідея – "Біосфера".

Еволюційний крок у розвитку бізнесу

— Якщо ти виробник, якщо у тебе є сильний бренд, то тебе з цього ринку ніхто не викине. У тебе ніхто цього не забере, у тебе можна придбати, з тобою можна конкурувати, ось. Але це зовсім інший рівень роботи. Ось тому і першим ми відкрили виробництво жіночих прокладок в Україні — бренд Only You, який потім мої партнери продали Procter & Gamble.

На сьогоднішній момент український бізнес повинен бути привабливий. Від економічної та політичної стабільностей залежить — чи будуть оцінені достойно бізнеси, створені українськими власниками.

Звідки гроші на старт

— Частина капіталу у мене залишилося при виході з корпорації "Ольвія" — майже 50 тисяч доларів. Тобто це абсолютно небагато. Перший набір верстатів для виробництва губок і мочалок коштував 5 тисяч доларів. Ми відкрились, і поступово почали заробляти на торгівлі. Тобто бізнес у торгівлі залишився і весь прибуток, який ми заробляли з торгівлі, інвестували у виробництво.

Читайте також: Як криза допомогла українцю створити компанію зі світовим іменем

Ми активно кредитуємося, "Біосфера" кредитується. Ми — хороший та надійний позичальник. З нами хочуть працювати банки. Я вважаю, що кредитування — це дуже хороший драйв.

Більше – дивіться у програмі.