Хто такий таргетолог та чим він займається: все про сучасну професію

2 червня 2021, 18:35
Читать новость на русском

З розвитком технологій люди все частіше обирають технічні професії. І сьогодні хочемо розповісти про таргетолога. Це фахівець, який займається розміщенням і налаштуванням реклами в інстаграмі, фейсбуці та інших соцмережах. Як стати таргетологом та чим він займається – читайте у статті.

Наразі професія таргетолога займає друге місце по актуальності серед рекламодавців через масовість соцмереж.

До теми Як швидко опанувати нову навичку та вивчити матеріал: 5 перевірених методів

Чим займається таргетолог

Головне завдання таргетолога – це якісно налаштувати рекламу під певну цільову аудиторію. Хороший спеціаліст допоможе економити рекламні бюджети і залучати відповідних клієнтів.

Налаштовувати рекламу можна через таргетинги (параметри), зокрема: вік, професія, захоплення, місце навчання, географічне положення, запити тощо.

Як таргетологи бачать таку інформацію користувачів? А ми самі, під час реєстрації, заповнюємо ці параметри у своєму профілі в соцмережі. Водночас таргетологі просто збирають ці дані і застосовують в рекламних кампаніях.

Коли таргетолог визначить цільову аудиторію компанії чи бренду, він створює креативи – дописи чи банери. Йому потрібно придумати крутий короткий текст, який зацікавить людей, і створити привабливу картинку.

З якими видами реклами працюють сучасні таргетологи:

  • реклама в соціальних мережах;
  • тізерна реклама;
  • контекстна і банерна реклама;
  • розсилки;
  • push-повідомлення та інше.

Чим таргетолог відрізняється від SMM-менеджера? SMM-фахівець займається просуванням бренду в соціальних мережах, веденням акаунтів. Його завдання – налагодити комунікацію між компанією і клієнтами. Натомість таргетолог зосереджений тільки на рекламі.


Професія таргетолога стає все популярнішою / Фото Unsplash

Експерти наголошують, що суть професії таркетолога – це не просто налаштовувати рекламу. Йому також потрібно розуміти психологію людей, аналізувати різні соціальні потреби і розбиратися в потребах різних груп.

Тому, щоб стати хорошим фахівцем, також потрібно:

  • вміти аналізувати інформацію;
  • розбиратися в бажаннях і потребах людей, проводити соціальні опитування;
  • не боятися експериментувати;
  • постійно розвиватися в своїй справі, не упускаючи нововведень професії;
  • креативно підходити до створення реклами.

Адже для кожної цільової аудиторії має бути різна реклама, і тут все залежить від контингенту та подачі матеріалу.

Скільки заробляють таргетологи

Зарплата таргетолога залежить від регіону і складності поставлених завдань, вона варіюється від 8 до 26 тисяч гривень. Так, за даними Work.ua, середня зарплата таргетолога в Україні – 15 000 гривень.

Скільки вакансій таргетолога є по містах:

  • Київ – 369,
  • Харків – 79,
  • Одеса – 70,
  • Дніпро – 65,
  • Львів – 60.

Загалом вакансій таргетолога на сайті Work.ua є близько 900.

Звідки працюють таргетологи? Приблизно 75% таргетологів працюють без прив’язки до офісу. Тож, ви можете налаштовувати рекламу на пляжі, у кав’ярні, вдома тощо.

Читайте також Приховані звички геніїв: професор назвав, які спільні риси мають видатні люди

Як стати таргетологом

У вишах України за цією спеціальністю не навчають. Тому вихід один – курси, тренінги, вебінари та самоосвіта. Проте освоєння нової діджитал-професії не займе довгі роки навчання, знадобиться близько місяця активного навчання.

Як можна отримати освіту таргетолога:

  • Навчатися самостійно. У відкритих джерелах на ютуб є інформація, як стати таргетологом, але вона не структурована. Для ефективного освоєння професії потрібна система і комплексний підхід.
  • Пройти курси. Це найлегший і швидкий спосіб отримати роботу таргетолога. На них ви зможете ефективно освоїти нову професію під керівництвом професіоналів. А також отримаєте досвід та напрацюєте портфоліо.

Переваги та недоліки в роботі таргетолога

Переваги:

  • можливість поєднувати творчість та аналітику,
  • можливість кар’єрного зростання,
  • постійний розвиток у професійній сфері,
  • гарні спеціалісти затребувані на ринку,
  • здатність працювати як в офісі, так і віддалено,
  • мінімум живого спілкування (для інтровертів).

Неділоки:

  • постійна робота за комп’ютером – це призводить до болю у спині, зап’ястях, попереку. Також може погіршитися постава, виникнути проблеми із зором тощо,
  • таргетолог має постійно підвищувати кваліфікацію, бо постійно є нововведення,
  • мінімум живого спілкування (для екстравертів), 
  • на фрілансі треба постійно шукати собі клієнтів та проєктів.