Гемблінг з українським корінням: як Cosmolot задає тренди під час війни

29 вересня 2022, 14:00
Читать новость на русском
ПАРТНЕРСЬКИЙ МАТЕРІАЛ

Війна зачепила кожного українця та вплинула на всі сфери діяльності, серед яких і відносно нові для нашого ринку. Такі, як гемблінг-індустрія, легалізація якої відбулася трохи більше ніж рік тому.

Команда Cosmolot, першого ліцензованого в Україні онлайн-казино сповна відчула, як це – бути новатором в умовах воєнного стану. Але українці ніколи не здаються, тож Cosmolot не просто продовжив роботу, а й став трендсетером на ринку гемблінг-індустрії. Як це вдалося та які інновації були запроваджені на платформі, 24 каналу розповів Дмитро Дяченко, керівник операційного напряму компанії.

Як компанія Cosmolot зустріла повномасштабне вторгнення? З якими викликами вам довелося зіткнутися?

24 лютого стало для нас усіх шоком. Людям було не до розваг, тому наші показники впали більше ніж у 5 разів, і це була катастрофа.

Частину працівників нам вдалося передислокувати на Захід України, де ми завчасно створили штаб, багатьом ми допомагали з переїздом та ночівлею. За два тижні компанія відновила операційні процеси. Рівно стільки часу нам знадобилося, щоб насамперед гарантувати безпеку команди, адже з початком війни це стало основним завданням Cosmolot. Було важливо, щоб кожен зі співробітників знайшов безпечне місце для себе та родини.

Першими кроками в роботі стала перевірка всіх міжнародних партнерів на предмет російського походження – як виявилося, країна-агресор не отримувала від нас нічого навіть через треті компанії. Також ми одразу ж заблокували людям з російськими документами можливість заходити і реєструватися на сайті. Всередині компанії запустили лінію психологічної та юридичної підтримки для працівників та їхніх близьких. Коли шоковий період минув, ми поновили комунікацію та адаптували її під воєнний час. На сайті з'явилися посилання на благодійні фонди та офіційні новини.

Що змінилося з того часу і як ці зміни допомогли вам адаптуватися до нових умов?

Спочатку ми не до кінця розуміли, як комунікувати з гравцями, але побачили, що люди поступово повертаються, ігри стають для них антистресом, який допомагає хоч трохи відволіктися від потоку новин. Тож можна сказати, що саме користувачі надихнули нас повернутися працювати.

Поки наші конкуренти не знали, що робити, ми розпочали комунікацію. Але вона не була спрямована на конверсію. В умовах війни не дуже доречно закликати людей грати і обіцяти їм гарне життя. Натомість ми проаналізували, що люди відчувають, коли дивляться телевізор чи читають новини, про що говорять між собою. І думали, як ми можемо допомогти українцям.

Спочатку це була кампанія "Палімо вату разом", а згодом – кампанія "Рашистам пекло", в рамках якої була створена інтерактивна платформа "Додай рашистам жару", де можна донатити, розпалюючи вогнище під пекельним котлом окупантів.

Кошти з усіх наших кампаній зараховуються у фонд "Повернись живим". Завдяки фідбеку від клієнтів ми зрозуміли, що така комунікація знаходить відгук як всередині компанії, так і в серцях українців. А також формує правильне сприйняття бренду, яке для нас є дуже важливим.

Якщо про інші гемблінг-платформи періодично випливають новини, що вони не вийшли з російського чи білоруського ринків, то про Cosmolot ви таких новин не знайдете, бо ми український продукт, який працює лише в Україні.

З партнерами у нас теж принципова позиція, яка ще більше підсилилася під час війни. Ми ретельно слідкуємо, аби провайдери ігор не мали ніякого стосунку до країни-агресора, тому ми працюємо із розробниками з усього світу, за винятком СНД.

Пекельна патріотична кампанія від Cosmolot: відео

Ви згадали, що у рамках патріотичних рекламних кампаній ви збирали донати на ЗСУ. Розкажіть більше про цей напрямок. Скільки коштів та для кого вже вдалося зібрати?

Загалом з початку повномасштабного вторгнення ми вже задонатили на потреби військових близько 5,5 мільйона гривень. Кошти передавалися і на великі фонди, як-от "Повернись живим", але ми також закривали і локальні запити – від наших працівників, багато з яких після 24 лютого займаються волонтерством, та тим, хто сам чи чиї родичі або близькі зараз на фронті.

Допомагали і гравцям, які зверталися до нас, закрити потребу в бронежилетах чи касках. Закуповували для окремих батальйонів обладнання: дрони, тепловізори, рації тощо. За це компанія отримала подяку від Міністерства оборони України та золоту пам'ятну відзнаку 74-го розвідувального батальйону.

Зараз у нас проходить турнір "Вільні і незалежні", який триватиме до 25 вересня і в рамках якого ми перерахуємо 1 мільйон гривень фонду "Повернись живим" та фонду UNITED24.

До речі, про турніри – це звична річ у світі гемблінгу чи це ваша, унікальна пропозиція для гравців?

Це хороший інструмент, який багато хто на цьому ринку недооцінює. Звичайно ж, є мережеві турніри, які розробники ігор проводять на платформі онлайн-казино. В такому випадку провайдер ігор дає, наприклад, призовий фонд 100 тисяч євро, але за них будуть змагатися всі гравці, підключені до цього провайдера. Тобто на ці 100 тисяч претендує 300 казино і вірогідність того, що саме гравець Cosmolot займе якесь призове місце, надзвичайно низька.

Виходить, що турнір є, а призу – немає. Турніри ж, які організовує Cosmolot – наші, власні, і весь заявлений фонд, який розігрується, призначений лише для гравців нашої платформи.

Ще одна перевага наших турнірів – у рівних можливостях для всіх учасників незалежно від бюджету. Важливо і те, що практично у кожному турнірі Cosmolot, окрім анонсованого призового фонду, додає власні кошти на благодійність.

В Україні все ще побутує багато міфів як про онлайн-казино, так і про людей, які обирають цей вид розваг. Що ви транслюєте користувачам, аби змінити упереджене ставлення?

Передусім треба розуміти, що наші гравці – це абсолютно звичайні люди, українці та українки, бізнесмени, програмісти, військові і т.д. Онлайн-казино для них – засіб відпочинку, як для когось перегляд фільму, вечірка з друзями чи просто прогулянка на природі.

Cosmolot – це платформа, де можна отримати задоволення від гри, можна розслабитися і зняти стрес. І ми не лише робимо ігровий процес захопливим, а й надаємо якісний зворотний зв'язок клієнтам, просуваємо стандарти відповідального гемблінгу та пропагуємо, аби весь ринок працював легально.

Що означає "ліцензоване онлайн-казино" для гравця, які гарантії надає для нього?

Бути ліцензійним казино – це насамперед мати офіційний дозвіл на гральну діяльність в Україні від державного регулятора та щорічно здійснювати ліцензійний платіж у розмірі 23,4 мільйона гривень. Для користувачів це підтверджені сертифікати від міжнародних партнерів на всі ігри, що представлені на платформі Cosmolot.

Саме такі казино умовно називають "білими", вони мають найбільший рівень віддачі, RTP (return to player) – показник суми, яка повертається гравцям від гри. У Cosmolot всі слоти ліцензійні, тож якщо людина виграє, вона гарантовано отримує весь свій виграш.

Також ліцензоване казино – це безпека для гравця з точки зору збереження приватних даних, бо гравці проходять обов'язкову верифікацію на сайті, яка дозволяє не допустити до гри людей, молодших 21 року та внесених до реєстру лудоманів.

Окремо варто додати, що ліцензоване онлайн-казино – це не миттєва вигода, а гра в довгу. Ми маємо на меті дати гравцю відпочинок та позитивні емоції, бо ми хочемо, щоб гравець повертався до нас знову і знову.

На хвилі популярності всього українського у світі багато компаній прагнуть розширити свою географію. Чи можуть українські гемблінгові продукти зацікавити іноземних гравців, чи є щось таке, чому ми можемо повчитися у них або, навпаки, навчити їх чомусь новому?

Міжнародний гемблінг взагалі інший. Якщо говорити про обмін досвідом, то щось звичайно, ми у них переймаємо, як-от системні школи менеджменту, побудови бізнесу. Але що стосується клієнтоорієнтованості, то тут вони могли б повчитися у нас.

У сервісній частині ми справді кращі. Наприклад, якщо у нас гравець не отримує гроші протягом 2 годин після натискання кнопки "Вивести" – це катастрофа, він обірве чат підтримки та поставить усіх на ноги. А на закордонних гемблінг-платформах навпаки – час очікування становить до двох робочих днів, це навіть у правилах прописано.

У деяких міжнародних онлайн-казино платіжні рішення не працюють у вихідні. У Cosmolot ти можеш розраховувати на підтримку 24/7 і якщо ти о 3 ночі поставив заявку, то о 5 ранку максимум тобі виведуть кошти.

Які ваші плани на майбутнє? В яких напрямах буде розвиватися Cosmolot?

Ми розуміємо, що маємо змогу працювати завдяки тим, хто захищає нас на фронті. Тому нашим пріоритетом для інвестицій була і залишається армія. Свідомо відмовляючись від амбітних бізнес-проєктів, ми будемо й надалі працювати як з великими благодійними фондами, так і підтримувати локальні запити. І я сподіваюся, що з часом ця підтримка буде ще більшою, ніж зараз.

Водночас плануємо продовжувати нашу патріотичну інформаційну кампанію, яка покращує користувачам настрій та підсилює віру в перемогу. І, звичайно, будемо дивитися на міжнародні ринки, адже бачимо великий потенціал наших продуктів та інтерес з боку інших провайдерів. А ще продовжимо руйнувати стереотипи та пропагувати легальний гемблінг та принципи відповідальної гри в Україні.