Як за допомогою гейміфікації в ритейлі збільшити продажі та лояльність покупців
В умовах, коли 32% українських споживачів відмовилися від покупки улюблених брендів, а 73% заздалегідь планують свої покупки і все рідше приймають спонтанні рішення, бренди стикаються з новими викликами. Як залучити клієнтів? Як їх утримати? Як підвищити їхню лояльність?
Чому гейміфікація працює
Відповіддю на ці питання може стати такий інструмент як гейміфікація – впровадження ігрових елементів у процес покупок. Тобто використання інтерактивних систем накопичення балів, винагород, квестів та завдань, конкурсів тощо. Такий метод дозволяє не просто продавати товари, а й створити емоційний зв'язок між брендом та споживачем. В ексклюзивній колонці для сайту 24 Каналу розглянемо детальніше, як це працює на практиці та які результати для бізнесу може принести гейміфікація.
Читайте також Одне слово може продемонструвати реальність, у якій живуть українці
Сучасний споживач шукає не просто товар, а емоції та унікальний досвід. Особливо це стосується молодого покоління. Згідно з останніми дослідженнями, 60% представників покоління Z грають у відео- або мобільні ігри принаймні раз на тиждень.
Гейміфікація дозволяє нам використати цей інтерес до ігор та перенести його у сферу покупок. Коли ми впроваджуємо елементи гри в процес шопінгу, ми бачимо значне збільшення трафіку та продажів. Наприклад, впровадження гейміфікованої акції лояльності ATB Arena у мережі супермаркетів АТБ у 2020 – 2021 роках призвело до збільшення продажів одного з акційних товарів акції на 612%.
Ба більше, гейміфікація дозволяє залучити увагу та підвищити лояльність не тільки самого покупця, а й інших дотичних споживачів.
Що мається на увазі? Типове домогосподарство складається з покупця (того, хто ходить до магазину) та споживачів (членів родини, які користуються придбаними товарами). Якщо споживач кінцевого продукту (наприклад, дитина) вподобає певний продукт з елементом гейміфікації, він може переконати покупця (маму/тата) частіше обирати цей бренд у магазині. У такий спосіб це може змінити споживчі звички всієї родини.
Практичний кейс
Один із яскравих прикладів того, як працює гейміфікація в ритейлі – це кейс "Шлях до Перемоги", який ми реалізували у співпраці з мережею відомих в Україні мультимаркетів та фандрейзинговою платформою UNITED24. Кампанія мала на меті насамперед підтримати важливу соціальну ініціативу, а також створити емоційний зв'язок між брендом та споживачами, що призвело і до підвищення продажів.
Зауважте Що насправді стоїть за відмовою США використовувати їхню зброю по Росії
Механіка акції була наступною: за кожну покупку від 80 гривень клієнт отримував фішку, яка дорівнювала 1 гривні на придбання дрона для ЗСУ. Крім того, всі учасники акції мали можливість виграти ексклюзивні комікси про українських героїв з підписом Валерія Залужного та американського актора із "Зоряних Війн" Марка Гемілла, а ще отримати інші подарунки від партнерів.
Така гейміфікована кампанія допомогла зібрати 11,2 мільйона гривень, придбати 2 дрони-розвідники RQ-35 Heidrun для ЗСУ, збільшити загальний трафік в магазинах мережі на 27% тощо.
Цей кейс демонструє, як гейміфікація може не лише підвищити продажі, але й об'єднати людей навколо важливої соціальної мети.
Як впровадити гейміфікацію у свій бізнес
Якщо ви вирішили теж використати цей підхід у роботі свого бренду, почніть з аналізу вашої аудиторії. Які її інтереси? Що мотивує до покупок?
Створіть цінність. Замість простих знижок, запропонуйте щось унікальне. За останніми даними, 70% представників покоління Z готові платити за участь у програмах лояльності, які пропонують ексклюзивні переваги. Наприклад, додаткові закриті розіграші чи спеціальний доступ до лімітованої серії товарів.
Окресліть свій бюджет. Якісна індивідуальна розробка для національного ритейлера може коштувати від 4 мільйонів гривень. Але є і більш доступні варіанти для малого та середнього бізнесу – наприклад, можна долучитися до коаліційних гейміфікованих програм лояльності, як-от "Гусь Призолов".
Важливо Як "Слуги" – адепти московського патріархату блокують деколонізацію
Зверніть увагу на тренди гейміфікації, що набирають обертів. Наприклад, сьогодні ми спостерігаємо зростання попиту на персоналізовані винагороди. Споживачі все більше цінують унікальний досвід, наприклад, можливість виграти персональний майстер-клас або зустріч з відомою особистістю.
Також зростає важливість соціальної відповідальності. Молоде покоління цінує бренди, які підтримують важливі соціальні ініціативи.
І один із ключових етапів – встановіть чіткі KPI перед запуском кампанії. Ми як основні метрики оцінки ефективності використовуємо ріст трафіку та збільшення продажів.
Разом з тим важливо пам'ятати, що гейміфіковані кампанії вимагають постійного аналізу та адаптації. Те, що працює сьогодні, може втратити ефективність завтра. Тому будьте готові експериментувати, аналізувати результати та швидко реагувати на зміни в поведінці споживачів. В умовах жорсткої конкуренції та економічної нестабільності, гейміфікація може стати вашим інструментом для залучення та утримання клієнтів.