Корпорація "Регіони". Знижка як спосіб поповнення партії
"Корпорація "Регіони", або чарівна картка. Стаєш молодим регіоналом - і тебе вітають гостинні нічні клуби, розважальні центри, перукарні, автомийки, бутіки та супермаркети, готові надавати свої послуги із знижками", - каже журналіст Тетяна Селезньова.
Такий собі ідеологічний дисконт запровадили у сателіті Партії регіонів громадській організації "Молоді регіони". Схема проста: тобі менше 35? Ти хочеш скоротити матеріальні витрати? Стаєш членом - отримуєш дисконтну картку зі знижками від 5% до 50% на різні товари та послуги.
"Ми ж молодіжна організація і робимо це саме завдяки тому, що зараз ми при владі", - каже голова ВМГО "Молоді регіони" Андрій Пінчук.
В організації спочатку малювали райські умови - обов’язкових членських внесків при вступі немає, участь у мітингах - за бажанням. Втім, як з`ясувалося, вимоги таки є.
"Загалом багато зараз і приходять через картки. У цієї людини повинна бути обов'язково явка на заходи, які проводять "Молоді Регіони" і в принципі це те, що від нього і потрібно", - каже заступник голови Печерського району Олександр Левченко.
В обмін на прізвище у списку - привілейовані умови обслуговування. Втім, молоді люди поки що без ентузіазму сприймають можливу перспективу.
"Я як би не хотів вступати в партію, а дисконтну картку можна отримати. Там скрізь знижки. Просто немає вільного часу і часу витрачати на партію, про яку я нічого не знаю, теж не хотілося б", - каже Віталій, який не хоче вступати.
"Адже вони отримують моє ім'я, вони отримують чисельність для партії - ну, звичайна політична акція, для того, щоб якимсь чином свої позиції вивести", - каже студент Іван.
"Особисто я не потребую якихось знижок, тим більше, я не підтримую ніяких видів влади в нашій країні, тому ходити якось під крилом, ніби я підтримую якусь конкретно партію я не хочу і участь в цьому теж ніяку б не приймав", - каже студент Микола.
"Ну, всіх людей, напевно, цікавлять знижки, всі намагаються щось десь купити дешевше, але я себе в цьому не бачу, я б не вступив ні в яку молодіжну організацію", - каже студент Сергій.
Тим не менш, плани у "Молодих регіонів" - наполеонівські. Головне - збільшити чисельність організації і домогтися її представлення в кожному районі України. Підприємців, які забажають співпрацювати теж не бракуватиме, - переконані молоді регіонали.
"Ми до осені плануємо привернути близько трьох тисяч організацій, ну до кінця року, оскільки це вже було задекларовано, тобто у нас прогноз - десять тисяч. Приватний підприємець, виступаючи учасником даного проекту, він розуміє, що беручи участь в цьому проекті він отримує певну популярність в певних кругах. Тому я не бачу, чесно кажучи, перешкод для того, щоб компанія, до якої ми приходимо, сказала: "Ні", - каже директор проекту "SmartPay", член ГО "Молоді Регіони" Вадим Моіса.
"От розважальний центр, я не хочу називати, ми звернулися, там дуже багато молоді. Нам це не цікаво, - кажуть. Не цікаво, значить не цікаво. Коли у нас буде більше 30, а може 100 тисяч власників цих карт, я думаю, вони самі до нас звернуться, щоб бути в нашій дисконтній програмі", - каже голова ВМГО "Молоді регіони" Андрій Пінчук.
Втім, поки що проблеми з налагодженням мережі бізнес-партнерів таки є. Окрім організацій, власниками яких є старші регіонали, анонсувалося, що це і елітні бутіки Karl Lagerfeld, і Baldinini - хоча, київські офіси цих компаній таку інформацію не підтверджують. Також нібито співпрацює з "Молодими регіонами" бутіки фірми "Levis" та мережа аптек "Пані аптека". Втім, працівники вищезазначених організацій і гадки не мають про дисконтну програму з легким присмаком політичності.
Таку ж інформацію надали в телефонному режимі і одеські торговельні мережі, які за словами представників організації вже давно підтримують дисконтну програму регіоналів. Втім, у Києві таки вдалося знайти тих, хто надаватиме знижку власникам картки "Молоді регіони".
"Зараз у нас уряд регіонів, все-таки. Це їх розгалуження, тому ми не суперечитимемо, скажімо так, якимсь засадам", - каже адміністратор автомийки Дмитро.
"Мені буде приємно, щоб вся країна була з нами, ну, а то, що "Молоді регіони" зараз - це напевно дуже чудово. Це наша молодь, яка завтра управлятиме нами", - каже президент БО "Слов'янський фонд" (парк "Київська Русь") Володимир Янченко.
Щоправда, деякі з них надають послуги надто дорогі. Зокрема, постригтися без знижки у такому салоні краси коштує в середньому до 500 гривень. Знижка молодим регіоналам - 10%.
"Будь-яка послуга коштує десь таких же грошей, тому, якщо молода людина або дівчина може піти в ресторан, в кіно, то чом би їм не прийти раз на місяць в салоні", - каже PR-менеджер мережі перукарень "Володимир Тарасюк" Надія Бондаренко.
"Чому так мало по Києву там і зачіпляються по приводу перукарень дорогих, або там парку "Київська Русь" - ми просто не встигаємо підписувати договори. Те, що там наші старші товариші нам допомагають і підтримують - це логічно в принципі, але з іншого боку це величезна, величезна мотивація нашим хлопцям отримати знижку", - каже член ГО "Молоді регіони" Олександр Жарков.
Надавати бонус за відданість ідеалам "Молодих регіонів" це маркетинговий хід, а політика це та сама комерція, - кажуть фахівці. Відомо, що в комерційному маркетингу діє чітке правило: бонуси та пільги повинні безпосередньо стосуватися діяльності організації, про яку йдеться.
"Тобто, якщо ця компанія продає шампунь, то бонусом вона може надавати там 25% шампуню. Якби вона давала квитки в цирк, то це було б дуже дивно. "Молоді регіони" пропонують знижки в клубах, в кафе, що абсолютно не стосується Партії регіонів. В нормальній країні і в Україні партійний функціонер це той, хто менше ходить по клубах і більше займається розбудовою партії, спілкується з виборцями", - каже Асоціація зовнішньої реклами України Артем Біденко.
Правники ж підкреслюють, що активна комерційна діяльність потенційних політиків цілком в рамках закону. А от щодо процесу формування дисконтної мережі - тут можуть виникнути запитання.
"Якщо мова йде про те, що певні суб`єкти підприємництва, які є членами такої мережі, одержують якісь переваги, навіть політичного характеру перед тими, які відмовляються вступати в таку мережу, звичайно, тут уже мова повинна йти про захист таких підприємців на державному рівні від дискримінації, тому що в прямому розуміння, якщо суб`єкт підприємницької діяльності не бере участі в якісь мережі і йому на цій підставі створюються якісь перешкоди, то це є дискримінація підприємницької діяльності", - каже адвокат Костянтин Пільков.
Ми хочемо розширити сітку з приводу нафтопродуктів. Це божевільно важкі переговори і ці переговори відбуваються вже на рівні представників законодавчої гілки влади, тому що ми не маємо такого ресурсу", - каже голова Печерського осередку "МГ" у Києві Альона Дегрік.
Експерти зазначають, що забезпечити велику кількість прихильників за рахунок дисконтних карток не вдасться. Мовляв, люди охоче йдуть на мітинги за гроші, але неохоче дають згоду розпоряджатися своїм прізвищем у списку. Якщо ж "Молоді регіони" прагнули розкрутити бренд, вкласти гроші в саморекламу, то все одно дарма витратились, - стверджують спеціалісти.
"Для цього не потрібно випускати, емітувати картки, домовлятися з якимись мережами. Просто у Партії регіонів сьогодні достатньо можливостей натиснути на всю Одесу, весь Донецьк, щоб всі наклеїли ці наклейки", - каже Асоціація зовнішньої реклами України Артем Біденко.
До речі, "старші регіонали" ділять керівні посади в молодіжній організації. Віктор Янукович-молодший, Ельбрус Тедеєв, Ірина Бережна - усі вони входять до складу керівництва "Молодих регіонів". Втім, дисконтні картки на наступній сесії отримає кожен депутат з фракції Партія регіонів.
"Я просто показав, а всі запитали одразу: "А де моя, а де моя?" Я кажу: я все зрозумів! Краще всі зробить, щоб ніхто потім на мене не сердився", - каже голова ВМГО "Молоді регіони" Андрій Пінчук.
Такий підхід до справи більше скидається на комерцію, ніж політку. Втім, якщо немає ідеї яка здатна об’єднати людей, їх об’єднують більш практичні речі.