Літак Меркурій/Майя здійснив переліт через Атлантику

20 грудня 2011, 12:12
Читать новость на русском

Перетнути Атлантику. Такою була мрія більшості піонерів авіації. Досягнути бажаного змогли лише одиниці.

А настільки оригінально, як це зробили пілоти двоповерхового літака Меркурій/Майя - ніхто. Для початку трохи теорії. Літак під час зльоту може підійняти певний вантаж. Під час польоту той же літак може перевозити значно більшу вагу на борту.

Аби допомогти літаку, у нашому випадку це Меркурій, підійнятися в повітря, вирішили "посадити його на спину" іншій потужнішій машині, у нашому випадку це Майя. C 20 Меркурій - це чотиримоторний гідроплан, призначений для поштових перевезень. Екіпаж Меркурія - лише пілот та штурман. Цей "поштовий голуб" розміщувався на корпусі гідролітака С.21 Майя.

Обидві машини під потреби трансатлантичного перельоту суттєво модифікували. Головне нововведення - механізм, за допомогою якого відбувалося розстикування. Меркурій від’єднувався від Майя на чітко встановленій висоті та швидкості. Крила літаків були спроектовані так, що якраз у цей момент Меркурій йшов на підйом, а Майя знижувався, відтак зіткнення було неможливим.

Перший переліт через Атлантику Меркурій/Майя здійснив у липні 1938 року. Маршрут пролягав від порту Фойнс в Ірландії і аж до Нью-Йорка. Відстикування відбулося успішно, весь переліт минув бездоганно. Не дивно, що у Нью-Йорку пілота Меркурія капітана Дона Бенета зустрічали як героя.

“Я невимовно щасливий з того, що зміг доставити до США кінохроніку візиту короля Британії до Парижа”, - каже пілот C 20 Меркурій Капітан Дон Бенет.

До речі, повітряна подорож через Атлантику тривала понад 20 годин, середня швидкість - 232 кілометри на годину.