Полетить, не полетить: суть суперечки щодо Ryanair

14 липня 2017, 19:18
Читать новость на русском

Міністр інфраструктури і аеропорт "Бориспіль" продовжують ламати списи через прихід або ж неприхід в Україну лоукоста Ryanair. Уже точно відомо, що перемовини продовжать. Але тепер у новому форматі – із залученням офісу інвестицій при Кабінеті Міністрів. Тим часом публічно і "Бориспіль", і Міністерство й далі стоять на своєму.

Заочна суперечка між транспортним міністерством і аеропортом "Бориспіль" триває вже тиждень.

"Не бажають конкуренції, не бажають розвитку ринку. Лише зберегти своє монопольне становище в аеропорту "Бориспіль", де за дивним збігом обставин весь керівний менеджмент фактично майже весь, це колишні вихідці з МАУ та "Аеросвіту", які самостійно малюють збитки", – заявив міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

Читайте також: Ryanair в Україні: у Львові розповіли про особливості контракту

Потенційних збитків за рік у "Борисполі" нарахували два мільярди гривень. Усе – через жорсткі вимоги лоукоста. Зокрема, так звані не авіаційні сервіси – безкоштовні оренда площ, реклама, стоянки для таксі і багато іншого.

Хоча львівському аеропорту вдалося пом'якшити вимоги лоукоста за півроку перемовин. Там кажуть, що не всі пункти контракту стосуються першого року роботи в Україні. Тому контракт з Ryanair підписали.

Над кожним з пунктів були і битви, і розмови, і переконання, і технічне обґрунтування, і статистика, і розрахунки. Тобто з того переліку, що озвучував "Бориспіль", фактично дуже багато ми відхилили,
– розповіла директорка аеропорту "Львів" Тетяна Романовська.

Інша причина – знижка на пасажирський збір у 80%. Це 7,5 доларів. Знижка діє рік, якщо компанія відкрила маршрут в аеропорт, до якого в радіусі 100 кілометрів з "Борисполя" ніхто не літав. Ryanair хоче рейс до Лондона. Туди вже літають дві компанії. Пасажирський збір для них суттєво більший – 17 і 27 доларів.

"Надавши третій компанії, яка не літала і не конкурувала на цьому маршруті раніше, 7,5 доларів (на пасажирський збір – 24), ми опиняємося в ситуації, коли порушується норма антимонопольного законодавства, яке змушує нас дати рівні всім умови", – наголосив директор міжнародного аеропорту "Бориспіль" Павло Рябікін.

Читайте також: Чому літаки для українців ще довго будуть розкішшю, а не засобом пересування

У Мінінфраструктури запропонували вихід. А саме визначити, що новий напрямок – це не радіус у 100 кілометрів, а аеропорт, в який до цього не літали. Тоді і лоукост отримає знижку, і в майбутньому це допоможе уникнути монополії на ціни.

Це абсолютно нормальна і правильна модель, за якою літає Варшава, за якою літають балтійські країни. І я не розумію, чому повинне бути виключення для аеропорту "Бориспіль",
– дивується Омелян.

Міністр переконаний, було б бажання, а домовитися про прихід лоукоста можна і за тиждень. І додає, що вже за кілька років це збільшить пасажиропотік в Україні на сотні тисяч. А от відмова від цього лоукоста може суттєво загальмувати розвиток ринку авіаперевезень.