Розвалені мости: Коли в Україні ремонтуватимуть шляхопроводи?

31 жовтня 2013, 22:52
Читать новость на русском

Дорожній міст на Городоцькій у Львові на шляхопровід майже не подібний. Поручні тут не прикріплені, якщо проїздить вантажівка чи звичайна маршрутка, то міст під ногами вібрує.

Шляхопровід кришиться. На пішохідній частині ями, крізь них видно потяги, що проїжджають під мостом. Один необережних рух і людське життя — під загрозою.

Міст на вулиці Городоцький вже давно в непридатному стані. Коли по верху проїздять вантажівки, то внизу обсипаються шматки бетону.


Львівщина — лідер за кількістю мостів і шляхопроводів

Загалом у Львові є 15 автомобільних мостів. На Львівщині — найбільше мостів і шляхопроводів. За їхньою протяжністю Львівська область займає 1 місце в Україні.

Довжина мостів на дорогах загального користування Львівської області складає 8,2% загальної протяжності мостів України.

Цей шляхопровід — один із 12-ох, який проходить саме над залізничними коліями. Водночас, це 5-ий транспортний коридор, під мостом йде основний потік вантажу, та усі потяги пасажироперевезення західного регіону.

У непридатному для використання стані шляхопровід вже понад 5 років. За цей час працівники залізниці написали більше 20-ти звернень до різних інстанцій, на чиєму балансі мости, з проханням привести їх до технічно-справного стану. Адже міст на Городоцькій у Львові не лише небезпечний для залізниці, а й для простих людей.

Термін експлуатації цього шляхопроводу — 100 років. Простояв він вже половину відведеного часу. Належить міст міській раді Львова. Тут не лукавлять. Підтверджують — ремонт потрібно робити терміново. Показують вже готовий проект, який проходить зараз експертизу.

План на повну реконструкцію моста зробили у Львівській політехніці. Працювали над ним півроку. Фахівці кажуть: робили за новими стандартами.

Транспорту в нас дуже багато, а всі мости зроблені у 50-тих роках. Ну уявіть собі: і спроможність моста, і несучі конструкції... звісно, треба розширяти. Бо увесь транспорт зупиняється на мості, тож кожен переживає: що 50-ті роки, що зараз”,
каже Любов Силічук, яка працювала над проектом моста

Вартість ремонту самого шляхопроводу — майже 9 млн гривень. А розширити міст від двох смуг руху до чотирьох — ще 8 мільйонів.

Експерти із міської ради з 2000-го року обстежували міст тричі. Хотіли розпочати ремонт ще 5 років тому, та не було коштів. Натомість вже у березні наступного року обіцяють перекрити рух та відремонтувати міст.


На ремонти мостів потрібні мільйони

А ось це другий шляхопровід — вже за Львовом. На перший погляд і не скажеш, що йому понад 50 років: зверху лежить новий асфальт, тож водії навіть не здогадуються, як міст виглядає знизу.

Перед в'їздом на міст стоїть навіть попереджувальний знак. Тож ще один, вже офіційно визнаний аварійним міст, потребує капітального ремонту. На це потрібно 10 мільйонів гривень.

Шляхопровід на західному обході Львова розташований також над колією. Це дорога державного значення. У Львівській залізниці показують фотографії зруйнованих частин моста. Це може призвести до страшних наслідків.

Якщо якийсь елемент, балка, обрушиться на рухомий склад, а цей рухомий склад буде хімічно-небезпечним, то це може призвести до другої Ожидівської трагедії,
— зазначив начальник відділу інженерних споруд Львівської залізниці Олександр Тиряєв

Шляхопровід на трасі Львів—Стрий знаходиться на балансі служби автодоріг.


В очікуванні грошей від Укравтодору

Всього в Україні треба відремонтувати майже 2 тисячі мостів, 65 з них – терміново. На балансі Львівської обласної служби доріг в аварійному стані є 7 шляхопроводів. А міст поруч зі Львовом потребує негайного ремонту, тож чекають грошей від Укравтодору.

Ще є листопад і грудень. Обіцяють, що снігу ще не буде, тож є перспектива, що цей шляхопровід буде в роботі”,
— каже заступник начальника служби автомобільних доріг Львівської області Віктор Шикула.

В обласній раді Львова пояснили, що комісія з представниками Укравтодору обстежила міст на західному обході міста.

А внизу — інтенсивний рух поїздів з небезпечними вантажами, хімічними речовинами та нафтопродуктами. Падіння частин конструкції моста у будь-який момент може спричинити залізничну аварію.

У Луцьку ж ситуація із шляхопроводами теж не найкраща. Кілька мостів нещодавно відремонтували і витратили на це понад мільйон.

Натомість у Чернівцях зараз вперше почали робити ремонт важливого мосту не тільки для регіону, але й для країни, у селі Звенячин, що з’єднує Чернівецьку та Тернопільську області. На цю справу з держбюджету цьогоріч дадуть 15 мільйонів гривень.

Загальна кошторисна вартість ремонтних робіт – майже 24 мільйони гривень. тут забетонують одну половину мосту, облаштовують гідроізоляцію і перший шар асфальтобетону. Такі ж роботи виконають і на іншій половині переправи. Опісля чого, кажуть шляховики, транспорт курсуватиме мостом, вже без будь-яких обмежень.

Наступного ж року тут облаштують верхній шар асфальтобетону та полагодять підходи до мосту. А от що надалі буде із львівськими, не менш важливими шляхопроводами ніхто жодних обнадійливих прогнозів не дає.