Модернізацію ГТС розпочали з малого

19 липня 2011, 19:59
Читать новость на русском

Прем’єр Азаров спочатку з висоти пташиного польоту, а потім безпосередньо на місці, вирішив прослідкувати як латаються діряві українські газові труби.

З легкої руки посвіжівшого після відпустки Прем’єра модернізацію української газотранспортної системи розпочато - зі зварювання одного-єдиного шва.

“Левова частка газу, який постачається з Росії до Європи, проходить по нашому газопроводу. Це поки що! Але цій системі більше 30 років, отже ми повинні в найкоротші строки її модернізувати, реконструювати і значно знизити витрати з прокачування газу”, - сказав Прем'єр-міністр України Микола Азаров.

Для цього необхідно 9 років та понад 5 мільярдів доларів, порахував офіційний Київ. Таких грошей ані у Кабміну, ані в “Нафтогазу” немає.

Попри пафосні заяви, що модернізація буде розпочата власними коштами, першу чергу на ділянці газогону "Уренгой-Помари-Ужгород" на 60 відсотків профінансують за гроші європейських інвесторів. Уряд домовився про позику в 300 мільйонів доларів. Але поки що - лише на папері.

“Наш кредит - це не тільки гроші, ми вимагаємо реформ від уряду України і НАК “Нафтогазу”. Ми сподіваємося отримати звіт консультантів десь у вересні, після цього - отримаємо схвалення нашої ради в Лондоні. Ми сподіваємося підписати проект в цьому році”, - сказав директор ЄБРР в Україні Андре Куусвек.

“З миру по нитці - голому сорочка”. Паралельно, у Києві розраховують і на участь Росії у цьому проекті.

“Ми неодноразово запрошували Росію брати участь в модернізації нашої ГСТ, проте, коли ми це робили на словах, а самі не докладали матеріальних зусиль і витрат, Росія реагувала так, як вона реагувала”, - сказав Прем'єр-міністр України Микола Азаров.

Всі залучені кошти підуть на підвищення надійності: і українських труб, і України, як транзитера газу до Європи, кажуть фахівці.

“Це дозволить збільшити на 100 тисяч годин - поглиблений капремонт, який буде відбуватися - продовжити на 100 тисяч годин ще і експлуатацію цих компресорних агрегатів і збільшити ККД до 36%. А це дозволить знизити споживання паливного газу. Ну і надійність експлуатації. Адже агрегат зможе працювати додатково 100 тисяч годин, а сьогодні вони вже за 100 тисяч вийшли”, - каже директор "Укртрансгазу" Сергій Вінокуров.

З часів останніх домовленостей з європейськими інвесторами у 2009 році щодо модернізації ГТС її вартість суттєво зросла - з 2 до 5 з лишком мільярдів доларів. До слова, Росія також вже давно кинула оком на українську трубу - неодноразово з Кремля звучали заяви щодо обміну знижки на газ на спільне володіння українськими магістралями.