Наказ про підвищення тарифів на залізниці повинен бути переглянутий, — Мін'юст
Джерело:
Українскі новиниПідвищення тарифів на залізничні перевезення найближчим часом не відбудеться. У Мін'юсті вважають, що Міністерство інфраструктури зобов'язане відкоригувати проект наказу про підвищення тарифів згідно із зауваженнями Державної регуляторної служби. Після цього документ повинен пройти повну повторну процедуру узгодження.
Про це пише "Лівий берег".
Видання повідомляє, що, за словами міністра юстиції Павла Петренка, документ Міністерства інфраструктури є регуляторним актом, прийняття якого має відбуватися в рамках закону "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". Фактично це означає, що Мінінфраструктури має усунути отримані зауваження, а доопрацьований проект наказу знову опублікувати. Далі документ потрібно буде погоджувати в Мінфіні, Мінекономрозвитку, Державної регуляторної службі і так далі. Тільки після цього нормативно-правовий акт можна подавати до Міністерства юстиції на державну реєстрацію.
У Державній регуляторної службі стверджують, що оновлений проект наказу повинен готуватися і проходити узгодження за новою, більш досконалою процедурою, затвердженою Кабінетом міністрів у грудні минулого року.
"Відредагований проект наказу повинен включати в себе економічне обґрунтування зростання тарифів, опис та аналіз альтернатив прямому підвищенню, а також оцінку витрат, які виникатимуть у представників бізнесу в результаті дії нового регуляторного акта. Міністерству інфраструктури доведеться довести, що вичерпані всі інші можливості вирішення проблем "Укрзалізниці", — пише "Лівий берег".
Видання підкреслює, що виконати останній пункт транспортному відомству буде особливо важко, оскільки зараз Національне антикорупційне бюро України розслідує факти корупції в "Укрзалізниці". Фактично кошти, отримані від підвищення тарифів у січні 2015 року, йшли не на закупівлю нового рухомого складу, а в кишені чиновників.
"НАБУ озвучив дані, згідно яким протягом 2015 року "Укрзалізниця" закуповувала шпали та брус за цінами, які в середньому на 30% перевищують ринкові. У підсумку, УЗ переплатила близько 50 мільйонів гривень. При цьому кошти, отримані від держпідприємства, переводилися постачальникам шпал на фіктивні фірми, конвертувалися у готівку, а потім частково поверталися до транспортних чиновників", — йдеться в статті.
Як повідомлялося, Мінінфраструктури планувало підвищити тариф на вантажні залізничні перевезення в 2016 році в середньому на 30%. Однак Державна регуляторна служба і Міністерство фінансів заблокували ухвалення цього регуляторного акта.