Перша спроба автономного судна перетнути Атлантичний океан закінчилася провалом
Джерело:
Washington PostЧерез 400 років після того, як торгове судно Мейфлауер (Mayflower) здійснило історичну подорож з Англії до Америки перетнувши Атлантичний океан, футуристичний тримаран з такою ж назвою відправився у плавання за аналогічним маршрутом. На борту не було жодної людини, натомість судно обладнане радарами, сенсорами та системою ШІ, однак подорож не була успішною.
Тримаран створювався спільними зусиллями компаній IBM та Promare, некомерційної організації, що займається морськими дослідженнями. Автономний човен завдовжки 15 метрів вирушив у плавання біля узбережжя англійського Плімута на початку минулого тижня.
До теми Через океан: автономний корабель перетинає Атлантику без екіпажа
Автономний тримаран повинен був перетнути Атлантичний океан та дістатися до берегів американського Плімута, де у 1620 році заснували поселення перші колонізатори з Англії.
Детальніше про те, як працює система на базі штучного інтелекту AI Captain читайте у інтерв'ю Техно 24 з директором з комунікацій проєкту Mayflower Джонатаном Батті.
Команда проєкту автономного судна Mayflower / Фото IBM
Технічна неполадка перервала історичний круїз
Передбачалося, що під час плавання Mayflower буде здійснювати збір кліматичних даних, а також інформацію про забруднення океану пластиковими відходами. Однак уже незабаром виникла "незначна механічна проблема", якої виявилося досить, щоб Promare тимчасово перервала місію і віддала тримарану команду на повернення до точки старту.
Причина поломки
Згідно з наявними даними, човен встиг подолати з моменту початку плавання близько 550 кілометрів, що приблизно дорівнює десятій частині маршруту. Проблема була виявлена, коли фахівці помітили, що тримаран рухається приблизно вдвічі повільніше, ніж повинен.
Передбачається, що проблема може бути пов'язана з поломкою одного з вузлів, що стосується резервного дизельного двигуна.
Історія створення автономного судна
Автономний "Мейфлауер" почали будувати у 2018 році і спустили на воду восени минулого року.
- Судно важить п'ять тонн і приводиться в рух гібридним електродвигуном на сонячній енергії, який може розганяти тримаран до 10 вузлів.
- Керує роботизованим судном бортова система AI Captain, що використовує комп'ютерний зір, програмне забезпечення для автоматизації і технологію Watson для прийняття рішень.
- У рамках даного проєкту британська Promare інвестувала близько 1 мільйона доларів, а компанія IBM і кілька інших партнерів відповідали за технічне оснащення судна.