Стартап Bird звільнив 406 співробітників: українець, який там працював, розповів як це було
У п'ятницю, 27 березня, понад 400 працівників стартапу Bird, які працювали вдома протягом двох тижнів, були звільнені у зв'язку зі складнощами, які компанія переживає через карантин.
Що таке Bird?Це американський стратап-єдиноріг, який спеціалізується на шерінгу електричних самокатів. Через пандемію COVID-19 компанії зіткнулася з проблемами, внаслідок чого роботу втратили 406 працівників, розповідає dot.LA.
Не пропустіть Криза через коронавірус: наскільки вплине на IT-галузь та чи спровокує звільнення
Як все відбувалося
Співробітників запросили на спільну відеоконференціїю в Zoom, оскільки всі вони працювали зі своїх домівок внаслідок запроваджених карантинних обмежень.
Zoom – це популярний сервіс відеодзвінків. Така собі альтернатива Skype, яка останнім часом користується шаленим попитом, з очевидних причин. Сервіс, до речі має деякі проблеми з конфіденційністю і Маск та NASA заборонили його для використання серед своїх співробітників, але про це детальніше ось тут.
Коли всі запрошені зібралися, їм просто увімкнули заздалегідь підготовлений аудіозапис, який сповістив працівників Bird про те, що вони більше не працівники. Компанія позбавила усіх присутніх корпоративного доступу та інших переваг. Принаймні так спершу розповідали деякі з працівників стартапу.
Це було наче епізодом Чорного дзеркала. Цей зловісний голос пролунав і сказав нам, що ми втрачаємо роботу,
– розповів один з колишніх працівників компанії.
Співробітникам повідомили, що поширення COVID-19 спричинило чималий негативний вплив на бізнес. Відтак стартап прийняв рішення скоротити низку посад у компанії.
Однак видання AIN.UA поспілкувалося з українцем Русланом Назаренком, який працював у Bird і також потрапив під скорочення.
Руслан розповів, що особисто не був присутній на загальному дзвінку. Однак він прослухав записані повідомлення і стверджує, що це точно не був заздалегідь записаний ролик, який просто відтворили.
Він також наголосив, що, на його думку, історію в пресі значно роздули, адже за умов карантину нічого іншого не залишалося, як застосувати відеодзвінок для звільнення співробітників. Що ж до самого звільнення Руслан лише захищає компанію наголошуючи, що будь-який стартап це ризик, а Bird зростав дуже швидко і коли практично весь світ водночас зупинився, компанії більше нічого не залишилося.
Ми росли дуже швидко і гроші були нашим паливом, саме тому ми залучали їх постійно. Зараз ситуація змінилася. Стартап – це ризик, це потрібно розуміти. Саме тому я з розумінням ставлюся до звільнення і не бачу в цьому нічого жахливого,
– розповів Руслан.
Також він наголосив, що компанія не залишила звільнених співробітників напризволяще, а навпаки підтримує їх та допомагає шукати іншу роботу.
Зі слів Руслана, особисто він після звільнення отримав:
- Зарплату за місяць вперед і оплату всіх невикористаних вихідних;
- Страхування на три місяці вперед для всієї родини;
- Sign-in бонус залишився в силі (хоча за контрактом Руслан повинен був би повернути ці гроші);
- Оплату юристів, які допомагають вирішити питання з візами;
- Серію тренінгів з проходження інтерв'ю, поради щодо CV.
Єдине, що, на думку Руслана, компанія зробила не правильно, це те, що перед співробітниками виступив не CEO компанії, а нікому невідома людина. Також ніхто прямо не повідомив, що саме робиться для порятунку компанії.
Більше новин, що стосуються подій зі світу технологій, ґаджетів, штучного інтелекту, а також космосу читайте у розділі Техно