Стрімкий розвиток кіберспорту в Україні: які професійні навички необхідні в індустрії

23 березня 2021, 11:01
Читать новость на русском

Популярність комп'ютерних ігор відрізняється в кожному окремому регіоні. Водночас Україна є однією із топових країн світу за розвитком кіберспорту.

Про головні навички для кіберспорту, заробіток професійних гравців та рівень індустрії в Україні розповів генеральний продюсер та chief visionary officer WePlay Esports Максим Білоногов.

До теми Скільки заробляють кіберспортсмени і як стати одним із них: інтерв'ю з професійним коментатором

Про кіберспорт в Україні

Як ви оцінюєте рівень кіберспорту в Україні?

Досить складно виокремити Україну, можливо, краще говорити про регіон. Проте рівень гравців (в Україні – 24 канал) дуже високий, рівень тих, хто створює турніри – також.

У Києві є 3 студії, які створюють турніри на найвищому рівні. Україна входить у 10 топових країн світу за розвитком кіберспорту. У нас дуже талановита країна в цьому.

Які ігри зараз найпопулярніші на світовій та українській арені?

Якщо ми кажемо про США, то це League of Legends, Fortnite та Overwatch. Якщо ми кажемо загалом за переглядами, то League of Legends – найпопулярніша, також – Counter-Strike та Dota 2.


Максим Білоногов: "Україна входить у 10 топових країн світу за розвитком кіберспорту" / Фото 24 каналу

Про перспективи кіберспорту

Кіберспорт – це залежність і марна трата часу чи перспективна професія майбутнього? Чи варто віддавати дітей у кіберспорт?

Треба прибрати вставку "кібер", варто просто казати, що це – спорт. Тому що кіберспорту притаманні усі риси звичайного спорту.

Чи потрібно віддавати дитину у спорт, бокс чи футбол – кожен обирає на свій розсуд. Хтось віддавав своїх дітей у футбольні секції, а хтось – ні. Мені здається, що тут та сама історія: якщо у дитини є талант, то певно, його слід розвивати.

Зверніть увагу В Канаді побудують кіберспортивну арену у вигляді космічного корабля: дизайн вражає – відео

Наскільки це серйозна сфера?

Якщо ми розглянемо структуру кіберспорту – є організатори, команди, масажисти, турніри та чемпіонати світу з різних дисциплін. Тут розігрують десятки мільйонів доларів, зарплати обчислюються десятками тисяч доларів на місяць, тому можна вважати, що це – повноцінний спорт і серйозна індустрія.

Чи вдарила пандемія по кіберспорту? Або ж навпаки?

Навпаки. Тому що у певний час кіберспорт залишився єдиним спортом, який взагалі був на планеті, все скасували, а він залишився.

Всі сиділи вдома і потрібно було давати якийсь контент. Кількість глядачів і людей, які почали грати у різні комп'ютерні ігри – зросла приблизно на 20%.


Пандемія вплинула на розвиток кіберспорту / Фото Very Life Victory

Про необхідні навички для кіберспорту

Чи потрібна кіберспортсмену вища освіта? У яких дисциплін, пов'язаних із відеоіграми та кіберспортом зараз найбільше перспектив?

Якщо ти хочеш бути режисером, продюсером чи коментатором, то потрібна профільна освіта. Наприклад, WePlay Esports зараз запускає курс в Київському національному університеті театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого "Режисура анімаційного фільму", де ми якраз будемо навчати професіоналів в сфері режисури анімаціі.

Потрібно бути професіоналом у тій сфері, у яку ти хочеш потрапити.

Якщо ми кажемо про гравців (у кіберспорті – 24 канал), то тут трохи складніше, тому що у нас немає ні шкіл, ні академій щодо цього. Відбувається так, що людина грає, досягає певного рівня в ігровому рейтингу, потім тренери або самі гравці помічають її і запрошують в команду.

Актуально Секрети Electronic Arts: як ігри принесли компанії світову славу

Які навички необхідні на кіберспортивному ринку праці?

Професійні. На жаль, зараз в Україні дуже багато непрофесіоналізму та дилетантизму в кожній сфері. Тож якщо ти професійний оператор, звукорежисер чи журналіст із дійсно крутими знаннями, навичками та досвідом, робота у кіберспорті неодмінно знайдеться.

Скільки заробляють кіберспортсмени?

Якщо ми кажемо про гравців найвищого рівня, то їх зарплати сягають десятків тисяч доларів на місяць. Плюс, ще є відсоток від призу, який розподіляється між організацією та гравцями.