Телебачення Індії заполонили віртуальні ведучі на основі штучного інтелекту
Джерело:
DeadlineВ Індії все більше телеканалів починають експериментувати з цифровими телеведучими. Експерти прогнозують, що використання штучного інтелекту в ЗМІ буде тільки збільшуватись, а власники телекомпаній обіцяють, що обійдуться без звільнень.
Один з останніх випадків – канал Odisha TV, який представив свою першу цифрову телеведучу на базі ШІ. Роботизована журналістка отримала ім'я Ліза. Вона одягнена в золоте сарі й добре імітує людську мову та навіть міміку. Ліза не втомлюється і не хворіє, не робить помилок і не затинається. Вона не потребує заробітної плати й не потрапляє в скандали, які можуть зіпсувати репутацію телеканалу. Керівництво компанії вважає її появу початком нової віхи в медіа, але жителі Індії поставилися до робо-ведучої насторожено.
Дивіться також Експерти кажуть, що чатботи зі штучним інтелектом ніколи не зможуть перестати брехати
Від справжніх не відрізнити
Ліза – не перша цифрова журналістка в Індії. До цього India Today Group представила свою ШІ-телеведучу Сану, а проєкт Power TV вже використовує свій аналог.
Їхня поява змушує медіа по всій Азії хвилюватися в очікуванні змін. Ситуація на ринку праці та розвиток технологій в Індії зачіпають також Китай, В'єтнам, Сінгапур, Японію, Південну Корею та інші країни. Журналісти побоюються, що роботи заберуть у них роботу.
Керівники телекомпаній натомість вважають, що АІ-помічники навпаки позбавлять людей рутинної низькооплачуваної роботи й дадуть їм більше простору для творчості. Адже для того, щоб випуск новин був цікавим, недостатньо одного роботизованого телеведучого. Потрібна праця десятків фахівців: кореспондентів, журналістів, операторів, відеомонтажерів і редакторів.
Усі ці ведучі працюють на алгоритмах машинного навчання, які аналізують дані від новинних статей і відео. Як описує їх урядовий сайт INDIAai, ведучий на базі ШІ збирає, відстежує і категоризує те, що було сказано і ким це було сказано, а потім перетворює ці дані у випусках новин. Автори проєкту вважають їх благословенням для індустрії, тому що вони скорочують витрати, дають змогу каналам доставляти новини безліччю мов, якими користуються в Індії, й обробляти величезні обсяги даних з феноменальною швидкістю. Важливим фактором також є відсутність проблем із репутацією — ШІ-ведучих ніхто не побачить п'яними в барі й не звинуватить у подружній зраді.
З іншого боку, критики кажуть, що технологія ризикує підірвати довіру до ЗМІ. Роботи, звісно ж, не мають навичок і досвіду журналістів-людей. Крім того, на екрані вони поводяться неприродно — не жестикулюють, не переміщують погляд, не реагують на новини емоційно. Деякі глядачі кажуть, що одразу ж перемикають канал, бо їм неприємно дивитися на роботів. Однак усе це, ймовірно, з'явиться в майбутньому з численними оновленнями технології – тоді глядачі не зможуть відрізнити віртуальну фігуру від живої.