Українські порти: чи є у них шанс на світле майбутнє
Концесія – це світова практика, коли великі державні об'єкти передають у впорядкування приватним компаніям. Вони користуються портами, заводами, дорогами, реформують їх і потім повертають громаді.
Україна вперше хоче запропонувати в таку оренду два порти.
Читайте також: Справа Адміністарції морпортів України: які оборудки коштували Україні 247 мільйонів гривень
В українському державному порту "Ольвії" скоро може з'явитися зерновий термінал за 35 мільйонів доларів. Це обов'язкова умова для інвесторів, які хочуть отримати об'єкт в концесію. Зараз Ольвія витискає з себе максимум.
Сьогодні знаходимося на піку своєї паспортної потужності. У нас дуже хороші паспортні показники,
– сказав керівник Державного порту Ольвія Руслан Олейник.
Проте конкурувати з прогресивними приватними портами складно. Тому й готові віддати Ольвію концесіонеру на 30 років.
Порт "Ольвія"
Від цієї угоди виграє і держава. Адже щороку тимчасовий власник має сплачувати 3 мільйона доларів.
Ми прямо отримаємо інвестиції в економіку регіонів, де знаходяться ці порти. Також ми отримаємо нові робочі місця й збільшимо вантажопотік в цих портах,
– наголосила голова Національної інвестиційної ради Юлія Ковалів.
Але для початку потрібно ще обрати переможця на конкурсі. Планують це зробити навесні. 20 компаній готові позмагатися за порт, половина - закордонні.
Це представники Великобританії, Європи, Бельгії, Туреччини та навіть представники з Катару,
– зазначив керівник Адміністрації морських портів України Рейвіс Вецкаганс.
На "Ольвії" і ще в порту "Херсон" хочуть відпрацювати механізм концесії. Щоб далі знайти концесіонерів для доріг, вокзалів, а в ідеалі – системи переробки сміття та туристичних об'єктів.