Як оформити інвалідність у Німеччині: важливі нюанси, про які варто знати українцям

25 жовтня 2024, 18:01
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Джерело:

TransferGo

Українське посвідчення особи з інвалідністю у Німеччині не діє. Це означає, що українці, які мають такий статус та хочуть користуватися пільгами на території ФРН, повинні заново його оформити.

Людина, яка має статус особи з інвалідністю, у Німеччині не лише отримує допомогу, а й має додаткові права. До прикладу, на зниження податків та безоплатне користування громадським транспортом. Як оформити інвалідність у Німеччині, розповідає сервіс TransferGo.

Дивіться також Робота у Німеччині: ким можуть влаштуватися українці

Зверніть увагу! Матеріально допомогти рідним в Україні можна з будь-якої точки Європи за допомогою сервісу TransferGo. Завдяки його функціоналу понад 7 мільйонів клієнтів у всьому світі щодня роблять своїх близьких щасливішими.

Сервіс має багато переваг, зокрема:

1. Швидкість та зручність використання. Все, що потрібно для переказів – смартфон та наявність інтернету.
2. Надійність. Усі перекази з картки на картку або з рахунка на рахунок абсолютно безпечні.
3. Прозорість. Можливо здійснювати операції за вигідним курсом та без прихованих платежів.
4. Грошові бонуси у програмі "‎Запроси друга".

Реєструйтесь та робіть переказ просто зараз.

Заяву на отримання посвідчення можна подати лише в тому випадку, якщо є право на перебування у Німеччині.

Як оформити інвалідність у Німеччині

Щоб оформити інвалідність у Німеччині, потрібно поштою подати письмову заявку у відомство пенсійного управління (Versorgungsamt) або ж прийти туди особисто.

У деяких федеральних землях є центральні пенсійні управління. В інших – ці завдання беруть на себе муніципальні установи (Amt für Soziale Angelegenheiten або Amt für Soziales und Versorgung).

Майже всі пенсійні установи мають власний вебсайт. Там можна завантажити необхідні бланки для заяв. Зокрема, про встановлення інвалідності або видачу посвідчення особи з важким ступенем інвалідності.

Перелік установ, до яких можна подати заявку на оформлення інвалідності за місцем проживання, поданий за цим посиланням.

До речі, заявку на оформлення інвалідності дозволено завантажити й на сайті Державної канцелярії охорони здоров'я та соціальних питань. Її можна одразу заповнити на своєму комп'ютері, а вже після того видрукувати.

Крім цього, бланки заяв можна отримати у пенсійному відділі управління охорони здоров'я та соціальних справ, а також на гарячій лінії для громадян за телефоном 115.

До заяви обов'язково потрібно додати кольорову копію паспорта або посвідки на проживання.

Під час заповнення бланка потрібно вказати не лише свій діагноз, а й перелік обставин, які заважають у повсякденному житті. І йдеться не лише про фізичні прояви хвороби. До прикладу, це можуть бути шрами після операції, якщо ви їх соромитеся.

Також важливо вказати непрямі наслідки недуги, якщо вони є: стрес, булінг, проблеми на роботі, проблеми у соціалізації тощо.

Це все робиться для того, щоб визначити ступінь інвалідності (Grad der Behinderung або ж GdB). Саме це має вирішальне значення у Німеччині.

Що таке GdB і як його визначають

GdB є одиницею виміру. Він варіюється від 10 до 100 та показує, наскільки сильними є порушення життя людини через інвалідність чи хронічне захворювання.

Найнижчий GdB починається з 20, а найвищий – зі 100. Інвалідність з GdB 50 та більше вважають важкою.

Це не відсотки – чим вище значення, тим більша інвалідність. Окремі інвалідності чи захворювання не сумуються, а оцінюються загалом.

Наприклад, людина має дві інвалідності, одна з яких призводить до GdB 30, а друга – до GdB 50. Однак обидві інвалідності разом не обов'язково призводять до GdB 80. Натомість вони можуть бути оцінені лише як GdB 60.

Вирішальне значення тут має не лише тип інвалідності чи хронічного захворювання, а й питання можливостей людини та впливу інвалідності на її суспільне життя.


У Німеччині важливий не лише тип інвалідності, а і її вплив на людину / Shutterstock

Ступінь інвалідності визначають на підставі медичних документів, які подає заявник, а також після консультації з лікарями. Це впливає на компенсації та додаткові пільги. До прикладу, люди з GdB понад 50 отримують особливий захист від звільнення, додаткові відпустки тощо.

Саме тому перш ніж подавати заявку на отримання посвідчення особи з інвалідністю, краще порадитися зі своїм сімейним лікарем. Він підкаже, на який GdB можна розраховувати і які документи та звіти потрібні.

Адже якщо заяву подавати на отримання посвідчення людини з важким ступенем інвалідності, потрібно надати додаткову інформацію, наприклад:

  • медичні висновки про інвалідність або хронічне захворювання;
  • думки експертів та звіти про лікування чи реабілітацію;
  • звіти з догляду;
  • висновки ЕКГ, лабораторних та рентгенологічних досліджень.

Усі ці довідки та документи повинні бути видані не раніше, ніж за 2 роки до подачі заявки.

Скільки триває розгляд заявки

Термін розгляду заявки для тих, хто подає на оформлення інвалідності вперше, становить приблизно 190 днів.

Зважаючи на ступінь інвалідності, видають відповідне посвідчення Schwerbehindertenausweils. Воно містить інформацію про Grad der Behinderung (GdB) та тип інвалідності.