Український цукор підкорює нові висоти: експорт та ціни ростуть догори
Цукор на українському ринку наразі тримає курс на здорожчання. Втім, зростання цін також свідчить про нові експортні перспективи для вітчизняних виробників.
Чому дорожчає цукор
На українському ринку цукру спостерігається зростання цін, а виробники почали отримувати нові можливості щодо експорту своєї продукції, повідомляє 24 Канал із посиланням на ВАР. За інформацією аналітиків сільськогосподарського кооперативу ПУСК, ціни на цукор зросли на 1 – 1,5 гривні за кілограм за тиждень, і наразі коливаються в межах 23 – 24,50 гривні за кілограм.
Читайте також Світові ціни на харчові продукти сягнули 18-місячного максимуму
Основні фактори підвищення цін – стабілізація внутрішнього попиту та початок відновлення експорту. Українські виробники цукру поступово повертаються на зовнішні ринки. Основними напрямками залишаються Туреччина та країни Африки. Український цукор починає завойовувати ринки за межами Європи, аналітики відзначають позитивну динаміку.
За очікуваннями ситуація мала бути гіршою без експорту до Європи. Але наразі працює схема експорту через треті країни, і вона дає свої результати. Україна потроху вивозить цукор на зовнішні ринки, що підтримує позиції,
– говорять аналітики ПУСК.
Вже з 2025 року планується часткове відкриття європейського ринку для українського цукру, що може суттєво вплинути на цінову динаміку. На думку експертів, у другій половині сезону можливе значне зростання вартості продукції.
З 1 січня 2025 року ми можемо побачити активне зростання цін, коли відкриється європейський ринок. Минулого сезону ціни сягали рівня 29–32 тисяч грн/т з ПДВ. Можливо, у цьому сезоні ми теж повернемося до цих показників,
– зазначили у ПУСК.
Зверніть увагу! Ситуація на світовому ринку цукру також може вплинути на динаміку цін в Україні. Аналітики зауважують, що у Бразилії фіксуються певні проблеми, і це може вплинути на скорочення обсягів виробництва цукру. Внаслідок цього у другій половині сезону можливе зростання вартості цукру на глобальному ринку. Українські виробники можуть скористатися цією ситуацією для розширення присутності на міжнародному ринку та підвищення конкурентоспроможності.