Амбітні плани Apple: чи зможе виробник iPhone потіснити Google у новій сфері

26 серпня 2021, 18:31
Читать новость на русском

Джерело:

Marketwatch

Сьогодні на ринку цифрової реклами беззаперечно панує компанія Google. Таке глобальне домінування у цій сфері четвертої за капіталізацією компанії у світі є серйозним викликом для найдорожчої компанії планети – Apple.

Фінансові аналітики вважають, що Apple готується до нарощування присутності у світі цифрової реклами. Вже зараз фіксуються певні тенденції, які свідчать про зміщення бізнес-акцентів Apple у цьому напрямку.

До теми Недосяжна Apple: виробник iPhone залишається найдорожчою компанією світу

За попередніми підрахунками до 2025 року дохід від рекламного бізнесу Apple може досягти 20 мільярдів доларів на рік, в той час, як на сьогодні він становить близько 2 мільярдів доларів.

Експерти твердять, що рекламний бізнес Apple вкрай недооцінена частина бізнес-діяльності американського технологічного гіганта. Вважається, що за сприятливого розвитку ринкових тенденцій та правильних маркетингових кроків компанії, до 2025 року доходи Apple від реклами можуть скласти близько 17% доходів від послуг і близько 5% від загального доходу

Як Apple може розширити присутність на ринку реклами

На сьогодні гігант з виробництва смартфонів отримує дохід від реклами в основному завдяки пошуку в App Store. Apple вже запустив сервіс пошукової реклами в Китаї на початку цього року. А у найближчому часі може провести монетизацію інших сервісів, де потенційно існує можливість інтеграції рекламного контенту. Зокрема йдеться про Apple TV та Apple Maps.

Монетизація Apple Maps може принести компанії мільярдні прибутки / Фото Apple

Враховуючи, що Google отримує щонайменше кілька мільярдів доларів від реклами у Google Maps, та постійне зростання кількості активних пристроїв Apple у світі, цей напрямок справді може стати новою "золотою жилою" для компанії.

Власна пошукова система Apple

Зараз Apple отримує від Google мільярди доларів за те, що у фірмовому браузері Apple Safari за замовчуванням встановлена пошукова система від Google. Цього року Google виплатить Apple близько 15 мільярдів доларів за збереження статусу основного пошуковика у браузері Safari.

Проте ще у 2020 році стало відомо, що Apple активно займається розробкою та тестуванням власної пошукової системи, яка може в майбутньому замінити Google на iPad та iPhone. Запуск власної пошукової системи на мільйонах пристроїв Apple по всьому світу може стати серйозним фактором перерозподілу ринку цифрової реклами.

Зверніть увагу Расизм, сексизм та зловживання: працівники Apple організували рух опору

Чи є шанси в Apple обійти Google в рекламному бізнесі

Навіть попри майже потенційне десятикратне зростання прибутків Apple від рекламного бізнесу до 2025 року, компанія навряд чи зможе скласти достойну конкуренцію Google у цій сфері. За оцінками аналітиків, цього року Google може отримати понад 200 мільярдів доларів доходу від реклами. Це, своєю чергою, вдесятеро перевищує потенційні показники доходів Apple від реклами у 2025 році.

Натомість фінансові аналітики твердять, що першим кроком для формування стабільної присутності на ринку електронної реклами для Apple, буде досягнення хоча б паритетних позицій з іншим технологічним гігантом – Amazon.

Amazon п'ять років тому почала активно нарощувати власну присутність на ринку цифрової реклами. Завдяки чому збільшила доходи від реклами до 21 мільярда у 2020 році з приблизно 3 мільярдів у 2016 році.

Водночас стрімка диджиталізація бізнесу в останні кілька років може допомогти Apple значно швидше від Amazon наростити прибутки від електронної реклами.