Виклики війни: як в Україні з'явився власний бренд засобів від комах IREX
Повномасштабне вторгнення Росії стало викликом для українського бізнесу та показало справжнє обличчя вітчизняних виробників. Багато компаній не витримали випробувань часу. Але окремі підприємства змогли не тільки вистояти, але й запропонувати нові продукти, яким в Україні немає рівних у своїй категорії.
Однією з таких компаній є українське ТОВ "Сабріз", яке до повномасштабного вторгнення Росії в Україну було одним із провідних імпортерів товарів для захисту від комарів та догляду за взуттям.
Читайте також Чи зміг український бізнес оговтатися за понад рік війни
24 Канал дізнавався, з якими труднощами довелося зіткнутися компанії після 24 лютого та як завдяки важливим рішенням народився IREX – на 100% український бренд, який захищає від набридливих комах.
Історія компанії "Сабріз"
Історія "Сабріз" почалася у 2010 році. Компанію заснував українець Віталій Коваленко, який з того часу залишається її одноосібним бенефіціарним власником. Значною частиною бізнесу ТОВ "Сабріз" тих часів був імпорт товарів під торговельними марками "Раптор" та "Salton", що належали компанії UPECO. Компанія постачала на український ринок різноманітні засоби захисту від комах, а також товари, які допомагають доглядати за взуттям.
За роки існування компанія стала експертом у категоріях "засоби від комах" та "взуттєва косметика", не тільки глибоко розуміючи потреби українських споживачів, а й принципи функціонування галузі у світі. Долі компанії на відповідних ринках в Україні досягали від 25% до 40%,
– зазначає директор "Сабріз" Віталій Коваленко.
У 2014 році росіяни окупували Крим та почали агресію на Донбасі. У відповідь на злочинні дії Росії в Україні оголосили антитерористичну операцію. Багато українських підприємств до цих подій активно співпрацювали з російським ринком. І лише окремі відповідальні компанії почали міняти модель роботи, аби не фінансувати кремлівську агресію.
"Сабріз" вирішила відмовитися від товарів російського виробництва, однак зберегти популярні бренди для споживачів. Рішенням стала франшиза. Виробництво товарів розмістили в Україні, Європі, Туреччині, Китаї та інших країнах,
– розповідає Віталій Коваленко.
За його словами, локалізація виробництва та розвиток продуктових лінійок, призвели до того, що компанія почала здійснювати експортні операції в Молдову, Грузію, Румунію.
Доленосне рішення 24 лютого 2022 року
24 лютого 2022 року стало поворотним моментом в історії усієї країни й компанії "Сабріз" зокрема. Коли російські війська розпочали вторгнення в Україну, власник компанії та її співробітники вирішили розірвати будь-які зв'язки з країною-агресором, навіть особисті комунікації.
У компанії наголошують, що це рішення було цілком очевидним. Адже в умовах, коли на твою рідну землю прийшли загарбники, не могло бути навіть думки про спільні проєкти, економічні зв'язки, просто людське спілкування.
Компанія "Сабріз" розробила український бренд IREX для захисту від комарів / Фото "Сабріз"
"Сабріз" – єдиний гравець у своїй категорії, що повноцінно відновив роботу під час війни
Перед керівництвом "Сабріз" постало питання, як працювати в умовах воєнного часу. З початком повномасштабної війни Віталій Коваленко разом з сім'єю не залишив Київ. Це дало можливість швидко відновити діяльність компанії.
"Сабріз" стала працювати в режимі розпродажу залишків, які на початку літнього сезону 2022 року були дуже значними, а також шукати шляхи врегулювання зобов'язань перед постачальниками та партнерами,
– пригадує директор компанії.
Частина співробітників згуртувалися навколо свого керівника і в буквальному сенсі "на собі" витягнули бізнес і врятували його від, здавалося б, неминучого закриття. Ба більше, з початком сезону комах 2022 року стало зрозуміло, що "Сабріз" – це єдиний гравець цієї категорії ринку, що повноцінно зумів відновити свою роботу.
Компанія розпочала активну співпрацю з волонтерами, створивши програми підтримки для ЗСУ, і з кожним кроком все більше усвідомлювала соціальну важливість своєї діяльності. А накопичена роками експертиза у створенні засобів від комах дозволила швидко розробити окремий продукт для наших воїнів, що захищав їх від комарів та кліщів в окопах, на відкритому повітрі.
В ті дні я побачив високий рівень згуртованості та готовності працювати своєї команди, відчув підтримку партнерів, тож рішення створювати власні бренди та продовжувати діяльність організації було хоч і ризикованим під час війни, але очевидним для мене. Ми були потрібні один одному, країні, споживачам. Так почалася робота над брендом засобів від комах IREX – першим з повністю українських брендів, який ми вже представили ринку,
– розповідає Віталій Коваленко.
Український бренд IREX зберіг найкращі рішення у боротьбі з комахами
Зауважимо, що сучасні технології протистояння комахам давно використовуються в Україні, а українські виробники виробляють продукти високого рівня. Тож тепер "Раптор" відійшов у минуле, а на полиці магазинів та наші домівки йому на зміну прийшов якісний та, найголовніше, український засіб від комарів IREX.
При створенні нового продукту команда зберегла найкращі рішення, використовуючи свій багаторічний досвід. У лінійці нового бренду IREX – понад 10 засобів. Значна частина продукції спрямована на захист від комарів. Але також є засоби та пастки, які допомагають боротися з тарганами, мурахами, міллю та іншими комахами. Є й багатофункціональні продукти, як-от універсальний аерозоль, який захищає одразу від 17 видів комах.
У лінійці нового бренду IREX – понад 10 засобів для захисту від різноманітних комах / Фото "Сабріз"
Розробляючи новий бренд IREX, компанія також зробила великий акцент на дбайливому ставленні до довкілля. Як зазначають у "Сабріз", засоби бренду IREX виготовлені за найвищими стандартами якості й створені з турботою про українські родини.
Ба більше, компанія розширила лінійку своїх виробів, дбаючи про українських військових, яким можуть докучати комахи на фронті.
В асортимент IREX ввели продукт, який працює без використання електроенергії. Бо, співпрацюючи з волонтерами, розуміємо потреби наших захисників. Багато людей також переїхали з великих міст у невеликі села, де більше часу проводять на відкритому повітрі, але бажають мати певний рівень комфорту, тож пластина, яку можна поставити на літню кухню, стане в нагоді і їм,
– зазначає керівник компанії "Сабріз" Віталій Коваленко.
У виготовленні засобів IREX збільшилася українська складова
Суттєвою зміною у роботі компанії стало те, що збільшилася українська складова у виробництві та комплектуючих. Як розповідає директор компанії "Сабріз", створення цього доволі простого продукту – це складний ланцюжок постачань комплектуючих та складових, що мають географію від Китаю до Європи. Попри це, компанія у виготовленні своєї продукції робить додатковий акцент саме на збільшення української складової.
Ми усвідомлюємо важливість ролі українського бізнесу в цілому і свою роль у поточному середовищі, як надійного платника податків та створювача робочих місць,
– наголошує Віталій Коваленко.
У компанії підтверджують свою позицію фактами. Зокрема, до початку повномасштабної війни у "Сабріз" було 40 працівників, після 24 лютого залишилося 25. Однак за понад рік роботи у нових умовах штат зріс до 30 людей. Компанія і надалі розширює кількість працівників і навіть вводить нові посади.
Комфорт та затишок будь-де за будь-яких умов
Зміна вектора руху після 24 лютого 2022 року стала новою сторінкою в історії "Сабріз". Компанія сміливо попрощалася з минулим та відмовилася від усіх зв'язків, які суперечать цінностям її працівників та інтересам країни. І не лише вижила, а й зуміла створити новий національний продукт.
Місія компанії "Сабріз" – створювати комфорт та затишок будь-де за будь-яких умов / Фото "Сабріз"
Ба більше, "Сабріз" не планує обмежуватися лише засобами під брендом IREX.
Ми сформулювали нашу місію так: "Створювати комфорт та затишок будь-де за будь-яких умов". Реалізацію своєї місії компанія бачить через створення продуктів та брендів на ринку засобів від комах, взуттєвої косметики, ароматизації приміщень,
– розповідає Віталій Коваленко.
За словами керівника компанії, цього року українці побачать одразу три нові бренди від "Сабріз", а ще один – наступного.
Допомога ЗСУ як прояв любові до України
Ще одним важливим вектором роботи для компанії є допомога ЗСУ. Як зазначає Віталій Коваленко, ще з 2022 року "Сабріз" активно співпрацює з волонтерами, для яких створили спеціальні умови закупівлі продукції. А частину своїх виробів компанія передала на фронт як благодійну допомогу.
Ми глибше зрозуміли потреби захисників як у категорії засобів від комах, так і в догляді за взуттям та ногами. Отже, розробили декілька власних продуктів, імпортували під потреби й продовжуємо поглиблювати співпрацю,
– каже директор "Сабріз".
У компанії зазначають, що допомога українським воїнам, які боронять нашу землю, є важливим проявом любові до родини, якою сьогодні є вся Україна.
Ми не ставимо перед собою завдання заробити якомога більше завдяки новим брендам. Ми розуміємо, що сьогодні армія потребує підтримки, а більшість споживачів обмежені в коштах і хочуть обрати якісний продукт, проте за помірну ціну. Тому для нас важливо – надавати максимальні знижки в роботі з волонтерами та тримати доступну ціну для покупців в мережах. Тільки так, з розумінням ставлячись до потреб українців, ми зможемо пережити війну, перемогти, і почати відбудовувати квітучу Україну,
– наголошує Віталій Коваленко.