Психологія покупців: 4 міфи, про які варто знати підприємцям

7 травня 2024, 17:00
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Доволі часто підприємці переконані, що знають про покупців усе. Це не зовсім так, адже психологія через когнітивні парадокси не завжди працює так, як вони прогнозують.

Психологія покупців – це ціла наука, до якої залучені покоління фахівців зі всього світу, розповідає 24 Канал. Завдяки їхнім старанням бізнесу вдається краще передбачати тренди та допомагати клієнтам приймати рішення. 

Читайте також Щоб працювали на максимум: які активності на роботі додадуть працівникам бадьорості

Разом зі Škoda розповідаємо про міфи, які заважають аналізувати потреби покупців та приймати ефективні бізнес-рішення. 

Раціональні рішення 

Часто підприємці мають хибне уявлення про те, що покупці дуже ретельно аналізують свій вибір та зважують усі можливі варіанти. Насправді це не зовсім так, навіть коли йдеться про великі витрати.

Бізнес інколи переоцінює раціональність покупців / Фото UnSplash 

Причина – у динамічності сучасного життя та потребі приймати багато рішень впродовж дня. Часто у людей просто не вистачає часу та ресурсу на обдумування покупки. Саме тому експерти з фінансової грамотності так багато говорять про ситуативні покупки. Відтак для формування пропозиції потрібно робити акцент потрібно насамперед на вигоді та перевагах, які отримає покупець. 

Чутливість до ціни 

Попри загальне переконання, ціна – не завжди головний фактор при прийнятті рішення. Цінність продукту або послуги може мотивувати виходити за межі запланованого бюджету.

Ціна – важливий, але не завжди ключовий фактор / Фото UnSplash

Відтак підприємцям варто сфокусуватися на мотивації клієнта, аби покупка була для нього значущою та вартувала своїх грошей. Люди готові платити за ексклюзивність, якість та вирішення потреби, тому краще робити наголос на цих перевагах. 

Повнота інформації 

Традиційна економічна теорія передбачає, що покупці мають доступ до всієї необхідної інформації для прийняття оптимальних рішень. Однак теорія не враховує те, що люди не завжди мають бажання або час на її опрацювання. 

Покупці рідко покладаються лише на себе / Фото UnSplash

Як результат, дуже важливо демонструвати позиціювання бренду та те, що цій компанії довіряють. Відгуки інших людей інколи відіграють ключову роль. 

Чим більший вибір, тим краще

Це зовсім не так, а реальність протилежно зворотна. Існує багато досліджень, які вказують на те, що чим більше можливих варіантів, тим важче покупцям приймати рішення. 

Ексклюзивність переважає над широтою вибору / Фото UnSplash

Саме тому інколи можна зауважити, що полиці магазинів (наприклад, електроніки) заповненні зовсім не так щільно, як могли б. Секрет саме у тому, щоб звузити вибір клієнта та допомогти йому прийняти оптимальне рішення.  

Вибір, над яким не потрібно довго думати 

Загалом усі вище згадані поради зосереджені по суті на одному – покращенню рівня життя. Як професійного, так й особистого. У контексті бізнесу також йдеться про підвищення ефективності, спрощення багатьох процесів, делегування обов'язків та розвитку. Досягати цього в рази простіше, маючи власний автомобіль, який буде комфортним і не завдаватиме зайвих клопотів.

Безумовно, у кожному класі є свій лідер. Серед легкових автомобілів С-класу – це Škoda Octavia, кожне покоління якого стає "Автомобілем року" в Україні. Й для цього є чимало обґрунтованих підстав. Ще зі свого першого покоління 30 років тому в Octavia з'явились характеристики, які неймовірно сподобались українцям, тому виробник вирішив їх зберегти в усіх моделях, включаючи теперішню. Зокрема, мова йде про:

  • величезний багажник у версії ліфтбек (а існує ще універсал з назвою Combi),
  • неймовірну надійність та витривалість,
  • гарне оснащення при доступній вартості,
  • а ще – Octavia зберігає високу ціну при перепродажу у будь-якому віці.

Škoda Octavia – завжди правильний вибір / Фото Škoda

Нова генерація Škoda Octavia має усі визнані раніше переваги та є чудовим вибором як для власних потреб, так і для бізнесу. Окрім того, в сучасній Octavia доступні опції, які раніше встановлювались лише в автомобілях вищих класів. Серед них:

  • вибір режимів руху,
  • бездротове підключення телефону,
  • різноколірна підсвітка в салоні,
  • матричні LED-фари з автоматичним дальнім світлом,
  • тризонна система кондиціювання з сенсором вологості,
  • скло з термозахистом й підігрівом,
  • динамічні покажчики поворотів та багато іншого.

Ще одна важлива перевага – можливість додати усі зручності під час вибору комплектації Škoda Octavia за допомогою конфігуратора. Таким чином, вдасться не переплачувати за зайві "пакетні" опції.