Паспорт, репутація і квиток в кіно: як використовуватимуть NFT у майбутньому

24 жовтня 2022, 18:50
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Про NFT чув вже, мабуть, кожен. Але серед людей досі присутній скепсис щодо ринку NFT, його цінності та перспектив у майбутньому.

Пересічна людина знає, що NFT токеном може бути картина, мем, пісня чи будь-що інше. Такий токен є унікальним і його можна продати чи купити на NFT-маркетплейсі. Більш обізнані у NFT світі люди при згадці цієї назви згадують про "PFP" (фото профілю) і "торгівлю". Однак світ NFT не зводиться лише до цих 2 сфер.

Цікаво Кредит у біткойні: чи вигідніший він за традиційну позику

Про значно ширші можливості NFT поговорили криптоексперти на панельній дискусії на FIL-Summit ’22 в рамках Asia Crypto Week. Журналісти 24 каналу зібрали найцікавіші думки.


Панельна дискусія щодо майбутнього NFT / Фото Bybit

Практична цінність NFT

NFT скептики стверджують, що NFT – це просто цифрові активи для спекуляцій, так звана бульбашка, а реальна практичність токенів обмежена. Але так виглядає лише на перший погляд. Насправді "практична цінність NFT залежить від того, як NFT використовується та позиціюється з погляду творця".

 

Енді Ліан

Творець Zero to Hero і головний радник з цифрових технологій

Багато хто з нас розглядає NFT з погляду мистецтва, але існує ціла низка інших шляхів, якими вони можуть розвиватися. У найближчому майбутньому NFT і базову технологію блокчейну можна буде використовувати як засіб ідентифікації в паспортах або навіть квитках на події.

Його колега Гуанмян Кунг підтримав думку, наголосивши, що існують NFT, які неможливо продати чи купити на маркетплейсі, а відтак вони вже не підпадають під найочевидніше визначення NFT.

 

Гуанмян Кунг

Керівник з питань інтеграції та партнерства в Kleros

Ми часто вбачаємо в NFT об’єкт продажу. Як тоді сприймати NFT, які не підлягають передачі, наприклад Soulbound Tokens — нову систему перевірки особи з інформацією про вас і ваші досягнення. Вони відкривають цілком нову систему перевірки репутації, яка може зміцнити довіру в суспільстві.

NFT на ведмежому ринку

Минулого року на ринку NFT відбувся справжнісінький бум. Про NFT говорили усі інвестори, їх рекламували знаменитості та просували інфлюенсери. Обсяг торгівлі NFT досягнув історичного максимуму у 23 мільярди доларів.

Проте у 2022 році все змінилося - на ринок цифрових активів "прийшли" ведмеді. Так говорять про ринок, який протягом певного часу демонструє здебільшого падіння. Відтак ціни на NFT, а також об'єми продажів суттєво скоротилися.

Проте, як наголосила Дженні Чжен, ведмежий ринок — найвдаліший час для розробки продуктів.

Попри те, що Bybit NFT-маркетплейс було запущено пізніше ніж в інших гравців, ми ще дуже швидко розвиваємось, і спільнота вже налічує понад 600 000 користувачів. Запорукою успіху стало зменшення технічних бар’єрів, спрощення процесу купівлі та продажу NFT для користувачів. Для сміливих і авантюрних залишається ще багато можливостей для зростання,
— відзначила керівниця з питань розвитку бізнесу NFT-маркетплейсу Дженні Чжен.

Енді Ліан додав, що ще один важливий і цінний аспект NFT — формування спільноти. Поки ціни на ведмежому ринку чутливі до будь-яких подій, саме час розвивати спільноту, адже соціальний аспект набагато важливіший за ціну.

NFT й безпека

Експерти в рамках панелі не оминули тему безпеки. Адже крадіжка та злом NFT останнім часом стало доволі обговорюваним явищем у суспільстві. Тож логічно постає питання про стандарти безпеки в галузі та про те, які правила можна запровадити для запобігання шахрайству.

Потрібно змінити та вдосконалити базову інфраструктуру, щоб запобігти продажу неетично придбаних NFT на вторинному ринку. Сподіваюся, ринок почне брати все це до уваги та випрацює універсальне рішення,
— зазначив Кунг.

Чжен додала, що централізовані біржі NFT пропонують вищий рівень безпеки, ніж децентралізовані. "Для NFT-маркетплейсу Bybit ми ретельно відбираємо й оцінюємо всі проєкти, щоб уникнути проблем з інтелектуальною власністю. Крім того, ми перевіряємо контракти на предмет їхньої безпечності та надійності для наших користувачів", — пояснила Чжен.

Подальші перспективи NFT

Дедалі більше світових брендів додають NFT до своєї маркетингової стратегії - до прикладу, кросівки Nike Cryptokicks NFT чи Full Charge: Factory Pass компанії Oracle Red Bull Racing. Усі вбачають в NFT майбутнє.

Однак, карбування свого власного NFT може виявитися дещо складним завданням технологічно. Тому власникам проєктів, яким бракує знань і досвіду, кразе звертатися до централізованиз бірж, які надають інструменти об’єднання, ейрдропи та вайтлістинг, що зменшують бар’єри для входження та спрощують брендам перші кроки на шляху Web3, резюмувала Чжен.

Однією з централізованих криптобірж, яка має власний NFT маркетплейс, доступний українцям, є глобальна біржа Bybit, яка налічує понад 10 мільйонів користувачів у всьому світі.