Росія зазнала чергового фіаско у Криму

8 червня 2016, 11:55
Читать новость на русском

На будівництві Керченського мосту, що має з'єднати Крим з Росією, склалася критична ситуація: аванс повністю витрачено та на будівництві не вистачає дорогого обладнання.

Як повідомляє російський Forbes, будівництво мосту припинили фінансувати. Востаннє гроші підряднику, компанії "Стройгазмонтаж" Аркадія Ротенберга, перераховували в грудні минулого року.

Виплата в 65,4 мільярда рублів, що була запланована на цей рік, "зависла" через тривалу бюрократичну процедуру. Аванс витрачено, а на будмайданчику не вистачає обладнання.

"Стройгазмонтаж" мільярдера Аркадія Ротенберга не може будувати міст через Керченську протоку запланованими темпами та інвестувати в закупівлю дорогого будівельного обладнання через затримку оплати виконаних робіт, повідомив гендиректор компанії Андрій Кириленко в листі на ім'я першого заступника міністра транспорту Євгена Дітріха та очільника Росавтодору Романа Старовойта.

Питання про оплату "Стройгазмонтажу" виконаних робіт головний розпорядник коштів (Мінтранс) і замовник (Росавтодор) не можуть вирішити з лютого 2016 року, коли було отримано позитивний висновок державної експертизи на проект мосту, нарікає в листі Кириленко.

Крім того, він наголошує, що причина затримки оплати — "особливості банківського і планованого казначейського супроводу" та просить вирішити проблему, і додає, що подальші затримки є неприпустимими.

За його словами, "Стройгазмонтаж" вже задіяв у будівництві понад 150 компаній, 2 200 будівельників та понад 220 одиниць техніки, але зараз власні ресурси компанії є "повністю вичерпаними".

Джерело видання зазначає, що літо-осінь 2016 року – ключовий період для встановлення опор автомобільної частини моста, оскільки в листопаді, з початком сезону штормів, робочий час скоротиться мінімум на третину.

Крім того, він заявив, що аванс повністю витрачено, а на будівництві не вистачає дорогого обладнання: для нормальної динаміки робіт повинно бути мінімум 30 важких гусеничних кранів (зараз їх близько десяти) і мінімум 30 гідромолотів ударною силою в 35 тонн. Зараз їх майже в 2 рази менше, і вони постійно ламаються через проблемний грунт. Купити таке обладнання, за словами джерела, непросто: все "штучне" й іноземне — від замовлення до доставки проходить 4-7 місяців.

Як відомо, "Стройгазмонтаж" Ротенберга призначили генпідрядником з будівництва Керченського мосту в січні 2015 року без конкурсу. Крім того, на першому етапі фінансові операції між компанією та Росавтодором здійснювались через банк, який належить братам Ротенбергам.

Читайте також: Як змінилася Ялта за час анексії Криму

Нагадаємо, на початку травня Росія анонсувала грандіозні плани щодо Керченського мосту.